mandag den 26. januar 2009

Chip

I dag er hvalpene blevet chippet, det er altid en sjov oplevelse syntes jeg. Det er skægt at se deres reaktion. Manden der skulle være ond kom ind,de små susede rundt omkring hans ben:-) hvorfor være bange for ham, de vidste jo ikke hvad han skulle lave:-)

Første hvalp var Dweet, hmm jeg sagde at han nok ville sige lyde, ganske rigtig skrig og piv piv, puha han var glad da han var færdig, så kom turen til Dazzler, først havde vi svært ved at holde ham, det skulle vi sku ikke bestemme, endelig fik vi ordenlig fat på ham, nøj hvor han skreg rigtig skreg, og 2 min bagefter piv piv piv..... Tja hvad sagde jeg om hanner!!!!!!

Så kom Destiny til hun sagde ikke så meget som et piv, jeg tror dårlig nok hun blinkede med øjene.... Dreamy var den sidste, og tja hun sagde et lille piv det var det hele, det var så svagt at vi dårligt kunne høre det.

Bagefter løb de nu rundt og legede, så har de jo glemt det, så kommer den store dag i morgen hvor der er 50 min kørsel, derefter øjenlysning, og vaccination. Puha heldigvis har jeg en med som skal hjælpe mig....

Ligenu leger de rundt med Woogi ude på terassen, derude har de det sjovt.

Billedet her viser hvordan de sov lige inden de skulle chippes
Fra venstre Dazzler, Dweet, Destiny og Dreamy.
Her til aften tog jeg Dweet og Dazzler med i bilen og kørte til Aabenraa, det var jo de to hanner der skulle ud og besøge Tove, Kiwi og Tera. Sikken en hyle koncert, håber at når de rejser til sjælland at I så har høreværn med:-)
Nå men ude ved Tove gik de fint rundt, jeg skulle lige hjælpe Tove med at slæbe et skab ind, så de to små blev alene ude i køkkenet, hårdt får de små, men sikkert ganske sundt:-) Så lukkede vi Tera ind til dem, og som sædvanligvis var Tera super opdraget ( ikke at det sker så tit) men hun var bare så sød ved de små. Tove har et lille "badekar" hundekurv som Dweet lagde sig i og sov, tja så hørte vi ikke mere til ham den aften, Dazzler skulle lige lege lidt men derefter gik han kold oven på sin bror:-) Jamen hvor er det nemt at have hvalpe:-)
Hjemturen gik også fint, der sov de små, eller hvad de nu gjorde, de hylede ihvertfald ikke:-)
Nu leger de rundt med de to tæver, og omlidt falder de vel om igen.
I morgen skal de med til dyrlæge, de skal sundheds tjekkes, vaccineres og øjenlyses. Så det bliver en hård dag for os alle sammen.

1 kommentar:

Bluedog sagde ...

Nårhh, de små pus, godt det er overstået nu:o)

P.S.
Du er blevet "tagget", læs mere på min blog:o)