torsdag den 19. august 2010

Min lille Woogi

Som overskriften siger min lille Woogi, hvor er jeg dog glad for at have hende.

Det hele startede da Ronja skulle have sit andet kuld, hvor jeg siger til Johanna "Hvad farve bliver det mon??? " Altså hvis Ronja er bære af det sorte gen, så kan der komme sort/hvid. OK hvis der kommer en sort/hvid tæve så bliver den hos mig.
9 uger efter kom der 5 hvalpe, alle næsten sort/hvid. Igen i tlf Johanna hvordan ser man om de er sort/hvid?????. Kig dem bag i er der intet brunt på halen så er de sort/hvide. OK og der var Woogi så en lille sort/hvid tæve, tja hvordan den ville komme til at være, det var jo ikke op til mig, jeg skulle bare have hende. Og sikken en hund jeg har fået.

Woogi har alt hvad hun skal have:
Udstilling: 1 Cert og BIM
Arbejdsmæssig: Rally begynder klasse, mangler 1 i rally øvet klasse. I agility er hun i DcH i spring klasse 2 og agility klasse 2. I DKK dog kun i klasse 1.
Woogi er blevet unghundementaltestet med et godt resultat.
Sundhedsmæssig: Først øjenlyst fri som 7 uger.
HD status A.
AD status 0.
Og nu genetisk fri for CEA og MDR1
Kuld: Mor til et fantastisk BI kuld sammen med Carson. 2 af hvalpene har fået SL på Verdenhundeudstillingen i Danmark.

Kan man næsten forlange mere, ja ok de sidste par certer. Og komme op i klasse 3 i agility og spring, men den tid den sorg.

Da jeg fik svaret fra gentesten i dag, da blev jeg rigtig glad, ikke at det havde ændret mit forhold til Woogi, men hvor er det skønt, at have lavet en hund, som er gennemsund, som også gør sig på udstilling og sidst men ikke mindst også kan arbejde.

Jeg kan næsten ikke få armene ned, i aften skal hun til agility træning, gad vide om jeg kan dirigere hende rundt. Men mon ikke jeg bliver skældt ud hvis jeg ikke gør det ordenligt.

Jeg må sige at kombinationen Rollif´s Daisi "Ronja" og Toven The Full Monty "Monty" har givet mig en lækker hund.

2 kommentarer:

Shenaja sagde ...

Hej Pia
Stort tillykke med det flotte resultat på gentesten. Super :o))

Anni Pedersen sagde ...

Til lykke med den flotte gentest og Duchesse er bare en super lækker datter :-)