søndag den 17. august 2008

Vejen DKK agility og andet.

Marianne og Zippo venter på deres premie...


Da jeg jo selv er holdt op med at løbe konkurrence med Aya, blev jeg kapret af Hans Peter Dinesen til at være hjælper ved et stort DKK stævne i Vejen hele weekenden.

Jeg blev tilbudt sove plads i campingsvognen hos Marianne og Bent så jeg pakkede bilen fredag aften og lørdag meget tidlig, stoppede jeg 4 hunde ind i bilen og kørte til stævne.

Ankommet til Vejen, fik jeg sat telt op og sat 4 bure hen i det hvor min hunde skulle ligge mens jeg arbejede. Det blev en varm dag, hundene blev luftet en gang, da der ikke var for mange hjælpere så vi var på hele tiden. Det var egentlig sjovt at være på den side af en agility bane, tror egentlig at mange skulle prøve det, for kors hvor var det irriterende at skulle hente hundeførernes snore langt væk fra hvor vi stod, så kast den dog hen i vores retning.......

Lørdag aften havde vi et lille sammenskudsgille, vi hyggede over hos Marianne og Bent, dertil deres 4 hunde og mine 4 hunde, så var der også Wim og Jette nej hvor vi hyggede. Woogi fik lært Wim at en lille sheltie elsker at sidde på skødet og at to store belgier kan være søde og elsker at tigge.... Da vi skulle sove kom Aya og Sami over i bilen, Woogi og Ronja havde fået lov til at ligge inde ved mig. Derudover var Meghann og Monty også inde i campingsvognen, de andre hunde lå i forteltet i deres bure.

I løbet af natten byttede Marianne og jeg hunde, altså Woogi gik over til Marianne og Monty over til mig, kun de to gamle blev liggende hos os selv, Ja og Bent lå også hvor han skulle.....

Søndag morgen tidlig op i bad, spise lidt morgen mad og derefter ned på banen igen og vi startede forfra..... Men denne dag var også lidt speciel da Zippo skulle op i rally og måske den sidste i begynder klassen, så da han skulle på, kastede jeg mig over en hjælper som kunne afløse mig. Jeg skulle da se min lille fyr gå rally, og taget i betragtning at Marianne måske var en smugle nervøs så gik det rigtig fint og ZIPPO kan nu kalde sig rally begynder mester Sejt og et stort tillykke fra Woogi, Ronja og mig.... Du er vores lille lækre fyr Zippo......

Jeg var også så heldig at få en rigtig fin gave af Marianne nemlig 2 lys med et billede på af Woogi og Zippo, hvor var de bare flotte TUSINDE TAK. Så jeg måtte op til samme bod og havde da taget Sami og Aya med, fik taget nogen kanon billeder af mine hunde nogen hvor de var sammen og et hvor Sami var selv, Senere på dagen var jeg oppe og hente dem, nej hvor er de flotte.......

Vi mødte også Bodil, Mona og Anne Marie som også var oppe med deres belgiske hyrdehunde til rally prøve Bodil og Mona bestod STORT TILLYKKE til jer og til Anne Marie på den igen, nu har I prøvet det og næste gang ved I hvad det er så skal det nok gå......

Efter en lang weekend kunne jeg og mine hunde køre hjem, med en masse gode minder....

Ingen kommentarer: