lørdag den 28. maj 2011

7 uger

Så er hvalpene 7 uger gamle, og om en uge flytter de hjemmefra, hold da op tiden flyver afsted. Lige nu sker der bare så meget. Jeg kan dårlig nok selv følge med, jeg er igang med at skifte arbejdsplads, er lidt hængt op pga det, jeg er forkølet og har ondt over det hele, men skal jo passe det hele. Så der er ikke blevet taget nye billeder af de små her i dag. De er blevet vejet, de har taget fint på. I går var Johanna her og hvalpe teste dem. Jeg har jo selv gået og kigget på hvordan de små er, og har dannet mig et overblik over hvem der skulle have hvem, indtil i tirsdags var jeg temmelig sikker, men så skete der noget hos 2 af hundene, hvor jeg måtte tænke hvad skete der så lige her????? Nå ville se hvad testen sagde og derefter skulle de 3 hanner deles ud på 3 dejlige forventningsfulde personer. Testen viste det samme jeg havde set, jamen så var der jo ingen tvivl. Så her til morgen startede jeg med at ringe til Mette, gav hende nyheden :-) Derefter fik jeg Helle til at gå hen til Marianne da de er i konkurrence i Vejen. Og begge fik samtidig afvide hvem de fik, jeg tror jeg gjorde 3 personer glade idag. De kunne have ventet med at få det afvide til tirsdag hvor de skal chippes, men nu er beslutningen taget, og jeg er helt sikker på at alle får lige den hund de skal have :-)
Han nr 1 hedder nu Chinook, eller Foulas´s Bi My Chinook skal bo hos Marinane her over på sjælland, dejligt jeg får ham af set mange gange :-) Tillykke med ham Marianne.
Han 2. Skal til at kaldes Dream. Foula´s Bi My Dream, han skal bo hos Helle som også har en hund i forvejen, de bor i jylland, men løber meget agility konkurrence, så dem kommer jeg til at se når vi kommer til jylland og løber. Tillykke med Dream Helle, også endda på din fødselsdag.

Han 3. Kalde navnet ved jeg ikke endnu. Men på stamtavlen hedder han Foula´s Bi My Side. Han skal bo hos Mette, som har flere hunde, dejlig kæreste og et par søde piger, Mette er agility dommer og skal selvfølgelig løbe agility med lille fyr, og da de også bor i jylland så mon ikke jeg ser ham når vi kommer der over for at løbe. Stort tillykke Mette, han er en lækker hund :-)

Tæven har jo altid haft sit kennelnavn, nemlig Foula´s Bi My Girl. Hun har 99.9 procent et kaldenavn, men Vicky skal lige være helt sikker. Lille pigen som dog er den største i kuldet, hun skal bo sammen med Vicky og sheltien Zimba, de bor her over på sjælland, Vicky vil gå LP med den lille, og det glæder jeg mig til. Et kæmpe stort tillykke med hende Vicky, jeg ved du allerede er meget glad for hende.

Det er dejligt at det nu er overstået, det er sikkert ikke nemt at være ejer og ikke vide hvad for en man får, men man kan altså ikke vælge dem ud efter 3 uger, for hold da op hvor de ændre sig.

Men som skrevet så har jeg travlt, her kommer mange gæster, hvilke jeg elsker, og her på det sidste har der været mange hunde med. Så de små har fået hilst på Unique en sheltie som har Monty som far, ligesom Woogi, Susanne havde også Dweet med, som jo er fra mig, begge hanhunde var i 7 himmel da de måtte hilse på hvalpene, de var bare så søde ved dem :-) I dag var Natasha med Prima som også er en sheltie og som også har Monty som far. Prima er bi blue og bare hendes farve gjorde at hvalpene rigtig skulle undersøge hende, Prima er en lækker tæve. Og Woogi var da også ligeglad med at hun var herinde for at hilse på hvalpene. I morgen kommer der også gæster, og næste uge kommer det helt store program, Maxi zoo, chipmærkning og dyrlæge, puha vi får travle. Men dejligt at vide at mine hvalpe tager det hele i stiv arm, og at jeg selv ved, at jeg har gjort hvad jeg kunne for dem :-)

1 kommentar:

Bluedog sagde ...

Sjovt at se så forkellige de er og alligevel ens......det er i hvert fald et SUPER lækkert kuld og herhjemme har vi lidt svært ved at vente til på lørdag;o))

(Zimba siger: "tal for dig selv mor";oP)