torsdag den 9. december 2010

Ronja 9 år

I dag bliver Rollif´s Daisi også kaldt Ronja, 9 år gammel. Tænk at der er gået 9 år. Hun var jo egentlig ikke den hund jeg skulle have. Jeg havde fået en halvsøster til hende. Og 6 mdr efter havde opdrætteren atter et kuld, jeg var oppe for at se hvalpene, men skulle jo ikke have nogen. :-)


Og da hvalpene var 11 uger ringede opdrætteren, og sagde at de ikke kunne komme af med hende, og at hun var bange for alt, og hvirkelig alt. Jeg kørte derop den 21 februar sammen med Tove, og i mellem et par snestorme. Jeg tog Ronja med hjem og hun var virkelig bange for alt.
Vi gav hende en mdr og hvis hun ikke ændrede sig meget skulle hun aflives. Og nu efter 9 år lever hun endnu. Hun er bare min lille hund, sommetider er hun mærkelig. Hun er min lille vagthund, der er ikke nogen fremmede der skal komme her ind uden at de mærker et lille bid i deres ben :-)

Ronja har gået til agility og hun har da også pinde i klasse 1, men det har aldrig sagt Ronja noget, så vi stoppede. Hun har taget færdsels prøven, og dommeren kiggede også lidt da han så en lille sheltie. Ronja er som man vil kalde det stammoderen i mine sheltier. Hun har fået 3 kuld og det er nogen fantastiske hunde alle sammen. Jeg tror hun er stolt af dem :-)
Billede her under er Ronja når hun er bedst, I kan næsten høre hendes stemme ikke ???

Ronja er blevet fejret med en morgen sang, 2 sms, en fra Zippo og en fra Dazzler, masser af lykke ønskner på facebook. Og jeg fik tidlig fri, så alle har været ude i haven og søge efter godbidder. Hun er sammen med Aya, Woogi, Carson og Chip.Lige et billede af Chip, men Ronja er i baggrunden, de skulle egentlig begge have været der, men de flyttede sig.







En lille video af nogen af Ronja´s triks.

Ingen kommentarer: