torsdag den 25. februar 2010

Nyt job

Så skal der stå noget andet end om hunde:-)

Jeg var til jobsamtale i går over i København, det var hos ISS. Selv samtalen gik godt :-)

Sanne og jeg havde taget en dag ud af vores kalender, og vi ville gøre København usikker, hvilke den også blev :-)

Det startede med at vi tog toget, efter en varm tur, blev vi sat af rimelig tidlig ude på hovedbanegården. Vi skulle gå et godt stykke inden vi kom hen på banegården. En smugle presset i tid, valgte jeg at få fat i en Taxi da vi jo heller ikke helt præsis vidste hvor jeg skulle hen. Taxi manden sagde at den addresse jeg gav ham ikke passede, nu havde han kørt Taxi i 30 år og der hvor jeg sagde vi skulle af, fandtes der ingen huse, hmmmmm, når men afsted det gik, pludselig kunne jeg se skiltet med ISS og sagde holdt vi vil gerne af her. Så lærte han også noget :-)
Efter 45 min gik vi ud fra bygningen igen og ville over og se Fisketorvet. To dumme fynboer som kommer gående åbentbart på cykel stien, men mon ikke Københavner er vandt til de "dumme" udlænding :-)

Vi gik rundt inde i Fisketorvet og ville lige have lidt mad, pludselig lød det i højtaleren, Evakuering Evakuering. .... Dem der var i butikscenteret måtte ikke forlade det, og dem der var i kælderen skulle skynde sig til fods ud :-( ØHHH hvad sker der dog....Alle gik rundt som om det havde de prøvet før, så Sanne og jeg lod os knap mærke af det :-) Efter et stykke tid blev det hele afblæst igen :-) Så gik vi ind i Føtex pludselig ringede min tlf og det var ISS, som ellers havde sagt at de ville ringe i næste uge. ISS sagde tillykke Pia du skal nu flytte til Sjælland :-) Og forresten skal du starte på mandag. Der stod jeg så midt i Føtes midt i København, og havde fået arbejde hold da helt op :-) Lettere forvirret og med et par tåre gik Sanne og jeg videre. Ved dårlig nok hvordan jeg betalte det jeg købte :-)

Måtte jo lige snakke med Marianne, Susanne og Johanna, som alle sammen er sat på arbejde med at finde noget jeg kan bo i :-) Men som jeg kender dem ret så skal de nok også det :-)

Sanne og jeg gik så ind på strøget, vi var i Illum, og Margasin. Sanne tiltrak alle dem der ville sælge hende noget, lige fra Politikken til en munk :-) :-) Vi så hvordan et par udlænding gik amok på hinanden og tja hvordan det hele foregår i en storby :-) Vi skulle med tog hjem kl 1800 så vi fik tiden til at gå med at kigge på butikker og på hovedbanegården. Lidt mad inden vi skulle hjem. Og i selve toget var det så koldt at vi måtte købe en dyr kop kaffe, bare for at få lidt varme.

Vel hjemme i Assens hvor Jan har luftet 5 hunde, og vi fik fortalt at vi nok havde taget deres høreapperat med os til København, for de havde slet ikke lystret ham :-( UPS UPS.

I dag skal mit agility hold til hundesvømning, jeg har bagt en kage og jeg tror vi skal hygge lidt :-) Det bliver trist at skulle sige farvel til dem, men jeg er jo ikke flyttet så langt væk andet end at vi indimellem kan ses.

Mit nye arbejde består i at holde nogen DSB stationer rene, medhensyn til papirssamling, græsslåning, hæk klipning osv. Et arbejde jeg før har lavet bare for et andet firma. Jeg glæder mig helt vildt til at skulle igang igen.

Må nok sige det var en god fødselsdags gave at få :-)

4 kommentarer:

Kirsten og Jens sagde ...

Stort til lykke fra Kirsten og mig.
Spøjst at du nu skal være kjøvenhavner og bo her på Djævleøen ;-)
Bare du nu kan finde et sted at bo, hvor der plads til hundene.
Held og lykke!

Messi sagde ...

Kæmpe tillykke, selv om vi kommer til at savne dig. Det bliver da super at starte på en frisk. pøj pøj

Anni Pedersen sagde ...

Til lykke med jobbet, håber du bliver glad for det. Held og lykke!
Anni og Duchesse

Berit Bilde sagde ...

Hvad satan, nu skal du jo være kjøwenhavner... Stort tillykke med det nye job. Håber ikke det bliver for svært at finde et hjem til dig og hundene.