søndag den 14. februar 2010

Agility stævne i Vejle.

Så gik turen til Vejle DcH eller nærmere sagt op til Sanne´s hundecenter hvor konkurrence skulle afholdes. Tidlig om morgen da jeg lukkede hundene ud sneede det helt vild, ak ak ak. Jeg er ikke glad for at køre i sne. Så jeg styrede rundt pakkede det sidste smed de små ind i værelset og Aya i bilen. Afsted det gik. Op til flere gange var jeg ved at vende om. Ringede til Marianne som var på vej fra Fredericia. Men der var vejene fine og ingen sne. Ok jeg kørte lidt videre og pludselig var vejene igen sorte og jeg kom alligevel til Vejle :-)
Aya skulle løbe i agility klasse 2. Vi havde en svær start noget som Aya ikke har trænet før. Men det gik rigtig godt, hun lavede dog en nedrivning, men ellers et ok løb. Agility åben havde vi så 2 nedrivninger men et kanon godt løb. Aya plejer altid at tyvstartet og hun får aldrig felterne, men både denne weekend og sidste weekend har huns sittet pænt til jeg har kaldt på hende og felterne har hun taget skøn hund :-) Vores sidste løb den dag var spring åben. Der var rigtig mange disk, og jeg havde 2 muligheder hvordan jeg skulle få Aya rundt om et spring. Det var svært kunne jeg godt se. Men Aya tog det rigtig flot. Jeg havde en rigtig waw fornemmelse da vi løb, indtil slalom :-( Og det hele var min fejl. Aya kom fint ind i den, men ved de sidste pinde skulle ejeren absolut løfte sit hovede og kigge hen mod næste forhindring. Ok sagde Aya så er jeg færdig med slalom grrrrr. Jeg tog den om med hende. Og løb færdig, dumme dumme jeg :-( Men jeg ved det med Aya jeg skal holde fokus på hende hele slalom igennem. Så igen dumme dumme jeg. Aya er blevet rigtig lækker at løbe med, jeg har jo som sagt ikke trænet hende, men hun er bare så glad, og vil gøre alt for mig. Hun er blevet helt frisk efter at hun er blevet steriliseret og det er bare så lækkert. Endelig har jeg fået min gamle Aya tilbage :-)
Jeg selv nåede at få en fiberspringning i låret, så jeg går og har lidt ondt, men hvad gør det når man har en hund som Aya, det tager alle smerter :-)

2 kommentarer:

dandedoes sagde ...

Ja, det er team-work, og det hele skal bare fungere får at man får succes, men har hundene det sjovt, så er det jo hovedsagen :o)
Mange hilsner
JanK
www.dandedoes.dk

Anni Pedersen sagde ...

Stakkels Aya med den fører :-) - nej godt gået, glæd dig over alle de gode ting. Og god bedring - husk at varme op - altså både dig selv og hunde og hold dig i ro. Jeg har haft en fibersprængning for en del år tilbage - det tog næsten ½ år før jeg var fit for fight, fordi jeg ikke tog det alvorligt.

Mange hilsner
Anni