lørdag den 6. marts 2010

Den først uge på sjælland

Tja så er der gået en uge, ved ikke helt hvor tiden er blevet af, men kors hvor har der været mange ting at lave.

Lørdag kørte Jan og jeg til Bisserup, jeg blev indstalleret i værelset sammen med hundene. Det er bare skønt at have gode venner der vil hjælpe en :-) Tak Marianne og Bent..

Søndag var jeg med dem til træning i Sorø, der lå så meget sne og sjap at man ikke kunne træne, men et lydighedshold hvor Marianne går på skulle ud og gå en tur hvor de så ville træne undervejs, her fik Aya og jeg lov til at deltage. Vi skulle have hundene op på sten, under skilte, kravle op af en mur, og al det syntes Aya var helt vild sjovt :-)

Mandag morgen kørte Marianne mig til Slagelse station hvor jeg skulle med toget til København. Jeg kørte heldigvis med samme tog som Bodil skulle arbejde i så vi fik en god snak undervejs. Jeg fandt min arbjedsplads og det første min chef gjorde var at give mig en mobil og nøglen til en firmabil. Så stod den på at finde arbejdstøj, papirene på hvor jeg skulle arbejde henne. Og hans næste kommentar var så Pia så kan du bare køre til Ringsted station hvor du skal starte, hej hej.... Øh her stod jeg midt i København, og aldrig før prøvet at køre derinde, men afsted det gik, og selvfølgelig fandt jeg til Ringsted.

De næste par dage gik med at arbejde og prøve på at finde rundt mellem Slagelse, Sorø, Ringsted og Tølløse. Jeg går og samler papir, cigaret skøder og andet op på de forskellige stationer. Finder pakker så man tror det er bomber, jo dagene bliver ikke kedelige.

Onsdag aften var jeg atter med ud og træne, her var kommet op til flere afbud, så Aya fik en plads. Nej hvor Aya nød at komme til at løbe agility igen :-) Og hvor var det rart at kunne træne med hende, det har jeg godt nok manglet.
Torsdag aften skulle vi atter noget med hundene, Johanna skulle op til dommer prøve i agility og havde spurgt 18 hunde og deres fører om vi ville komme og hjælpe hende. Og sådan noget siger man jo ikke nej til, da det for os jo er en god gang træning. Vi skulle være inde i en meget lille hal med gulvtæppe på. Jeg var spændt på hvad mine hunde ville sige til det. Men hverken Woogi eller Aya var bekymret over det.

Woogi var i øvet klasse og de første øvelser gik også godt, men så begyndt hun at tabe koncentrationen, og da hun skulle lave en sit for an. Så havde Woogi nok aldrig i sit liv hørt den kommando før. Og hun endt med at lave en "setup" en øvelse hvor hun sætter sig mellem mine ben. Dette til stor underholdning for dommeren, de to overdommer og tilskuerne. Jeg spurgte om jeg skulle fortsætte og Johanna sagde jo. Men nu er Woogi altid en hund der har mere at skulle sige, så da jeg fortsatte med at gå, angreb hun mit bukseben, også i den grad at jeg slet ikke kunne komme videre. Hvis alle, inden da havde, grinet af Woogi, så skulle I have hørt folk på det tidspunkt hvor Woogi hang i bukserne. De var total færdig af grin. Jeg vil sige at Woogi stod for underholdningen :-) Derefter tog jeg Woogi op på armen og Johanna kunne fremtvinge et JA TAK. Ak ak den Woogi:-)

I ekspert klassen skulle Aya op, hun skulle starte med at dække i 2 1/2 min mens Marinanne og Meghann gik rundt. Vi lå temmelig tæt på hvor hundene skulle forbi, Meghann kiggede også efter os, men Aya var ligeglad :-) Da det så var Aya tur til at gå rundt så gik hun som en drøm. Paddy Bents hund skulle ligge for Aya og heldigvis er de også gode venner, så heller ikke her var der nogen problemer.

En skøn aften, kold men også hyggelig. Vores hunde gav Johanna noget at tænke på, da der ikke var nogen perfekte hunde der var op. Og Johanna bestod selvfølgelig dommer prøven Et stort tillykke med det :-)

Jeg er glad for at være herover, alle er flinke også på arbejde, mine hunde har det godt så hvad kan jeg ønske mig mere :-)

Ingen kommentarer: