mandag den 5. december 2016

IEC agility stævne med Zoomi og Uha


Endnu engang stod weekenden i hundenes tegn. Marianne og jeg havde meldt vores 3 hunde til stævne i IEC hallen i Viborg, det er Danmarks største trænings hal for hunde. Der blev for første gang holdt agility stævne med små og mellem om lørdagen og store hunde om søndagen. Det var Specific der var sponsor og sikke fine præmier man vandt. 
Nå men først kørte vi afsted om fredagen, havde aftalt med Tina Kjeldbjerg at vi kunne bo hos hende i hendes trænings rum, Hun har træningshal her.  http://zakkai.dk/

Her ligger de to små blå Tough'Y  og Zoomi. De bedste små venner. 

Hazel og Izmoo bliver også de bedste venner, også selv om det måske ser lidt voldsomt ud der, så tro mig når jeg siger at Izmoo nok sagde til når det blev for meget. 
Uha var den kloge og lå helt for sige selv :-) 
Stort tak til Tina for at vi kunne overnatte der. Det er skønt når vi kan hjælpe hinanden. 

Afsted lørdag morgen meget tidlig til Viborg. 
En af de gode ting ved at komme til jylland og til stævne er at jeg altid møder nogen af mine hvalpe, jeg havde glædet mig rigtig meget til at se Uha/Carson hvalpen Trille. 
Og som sædvandlig skulle der lige tages et lille familie billede. 
fra venstre Izmoo, Uha og Trille. 

Skønt at se denne lille pige, har jo ikke set hende siden hun rejste hjemmefra. 

Ud over Trille var Tweety på besøg, og Junior løb konkurrence, og om ikke også Junior blev nr. 2 i et af løbene flot Jette og Junior. 

Jeg var spændt på hvordan Zoomi ville løbe, Zoomi kom jo til skade i Tyskland, og efter kiropraktor, dyrlæge og massage, så håbede  jeg at han ville kunne løbe. Så der var små sommerfugle i maven. Heldigvis var både Maiken og Marianne ved sidelinien og kunne og ville råbe ind til mig, hvis de kunne se noget på Zoomi. 
Men det var slet ikke nødvendig, Zoomi susede afsted, hold nu op han løb godt, og han var temmelig glad, også måske lidt for glad i starten, så vi havde lidt alvorlig snak i starten, hvilke jeg tabte :-( 
Her er Zoomi første løb som blev til en 3 plads i spring klasse 1
Zoomi i fuld spring. 
I agility klasse 1 blev han nr. 1 fejlfri
Og i agility klasse 1 ekstra blev vi nr. 2

Zoomi med sine præmier
Hold nu op jeg var stolt af ham. Jeg var så glad for at han kunne klare det, og at han ikke var blevet bange for at løbe. Han er og bliver min lille blå fyr. 

Uha derimod, havde desværre mig med, hvor var det synd for den lille hund. 
Jeg har valgt at få Uha op i klasse 2. Da hun i DcH løber i klasse 2, og jeg har ikke lyst til at hun skal løbe i klasse 1 i DKK, og da man godt må få hunden overflyttet så gjorde jeg det.
I vores første spring klasse 2 løb, løb jeg som var det med Zoomi, men da Uha ikke har en back kommando, tja så kunne hun jo ikke det, da jeg sagde det til hende. Og hun endte med en disk

I agility klasse 2 løb, tja der glemte jeg allerede hvad jeg skulle efter spring 3, synd for Uha for vi fik en disk
Ak ja og i agility klasse 2 ekstra, løb hun fejlfri indtil 3 sidste forhindring, hun misforstod mig, og endte med en disk.
Stakkels lille Uha, hun løber så godt, også er jeg bare en klovn. men heldigvis ved hun ikke det, så når vi kommer i mål, er hun stadigvæk min lille stjerne. Hun er bare blevet så glad for at løbe agility. 
To seje hunde havde jeg med der over, og to seje hunde har jeg med hjem igen. 
Tak for en dejlig tur Marianne, jeg elsker vores små tøseture, hvor vi virkelig endevender alt undervejs. Og at vores hunde bare kan gå så godt i spænd, gør det hele endnu bedre. Er sikker på de to helt små bliver bedste venner, ligesom vores drenge er det. 
Og til sidst tusinde tak til Bent, uden ham ville det slet ikke kunne lade sig gøre. Bent træder til når jeg har brug for hundepasning. Han tager gerne Livi og Carson. Så selv med et ny opereret ben, siger han aldrig nej, og har dermed 6 hunde at passe på. Men både Marianne og jeg kan trygt tage på tur, vi ved at alt vil gå godt. TUSINDE TAK BENT.



Ingen kommentarer: