lørdag den 10. december 2016

Mød Ululallaluna Lamu


Så kom dagen hvor jeg kan offentliggøre at der kommer en ny tæve til kennelen. Dog skal hun ikke bo hos mig, men hos min gode veninde Maiken. Maiken har i forvejen Tweety fra mig. Og jeg er sikker på at Tweety og Maiken får en masse ud af Lamu. Så derfor mød 

Ululallaluna Lamu
Jeg har længe gået og ledt efter en ny tæve. Da jeg nok kun laver et kuld mere på Uha, og selvfølgelig har jeg Izmoo, men kunne godt tænke mig noget nyt. Noget som der ikke er noget af i DK. 
Jeg har kigget mange steder, og været skrevet op mange steder, enten kom der ingen, eller kom der en masse hanner. 
Så da jeg kom i kontakt med Fransesca i Italien, og vi begyndte at skrive sammen. Vi skrev om hvad vi lavede med vores hunde, osv. Jeg  blev meget interesseret. Fransesca laver mange rigtig gode agility hunde, eller nærmere sagt hun sælger til mange gode agility folk. Det er sunde og raske hunde, hun laver. med alle de sundhedsoplysninger som jeg selv laver på mine egne. 

Men da jeg jo selv har beholdt Izmoo syntes jeg måske lige at to hvalpe på næsten samme alder ville være lige i overkanten. Så jeg snakkede en del med Maiken omkring det, og hun ville gerne være med. Det bliver sådan at Maiken har Lamu boende, og hun træner hende, når Lamu om nogen år viser sig egnet til hvalpe, så skal hun her over til mig og have et kuld. 
Derfor står jeg som ejer af hende. 

En af hvalpene ligger i en hylde på kradsetræet til katten :-) 

Nå men nu har jeg jo prøvet at købe en hvalp i udlandet uden at være nede og se den, Det var nok ikke det bedste køb. Så derfor valgte jeg sammen med Maiken og Fransesca at tage en lille tur til Italien. Det kunne faktisk gøres billigere at flyve derned for 2 personer tur/retur end for Maiken at tage toget her over :-(
Maiken havde fået en veninde til at passe Tweety og jeg fik Gitte til at bo hos mine hunde. 
Så torsdag morgen begav vi os på en lille fantastisk tur til Italien. 
Vi ankom i Malpensa kl 12, blev hentet af Fransesca og kørte derefter hjem til hvalpene. Ej hvor var de lækre. Jeg havde taget min hjerne med og ikke hjertet, for alle hvalpe er søde, men kunne jeg ikke lide dem, skulle jeg jo ikke have nogen. Men hold nu op. 
For det første total smukke hvalpe. For det andet sikke et temperament de har. De var udenfor da vi kom, i fuld solskin. de har et kæmpe indhegnet område, hvor der var tunnel, vippebræt, legetøj og de voksne hunde var udenfor indhegning, men kunne jo snuse til hvalpene. Og inde hos hvalpene gik deres mor, og en dejlig border collie tæve. Skønt at hvalpene lære andre voksne hunde og store hunde. :-) 

Fransesca havde sagt at det var crazy pups
Og ja billede her viser lidt af det. 

Det var hvalpe med meget høj drive, hold nu op de gav den gas, de susede rundt. De sprang over rør og ind i tunnel, de nærmest fløj hen over vippe brættet. ( ups nok ikke godt agility mæssigt) de var her, der og over alt. De var total tillidsfulde, De sprang i armene på os. De lod sig håndtere. Jamen jeg kunne blive ved. Kunne kun sige super opdrætter, og forarbejdet var gjort til fulde, Hvalene var i går fredag 8 uger. De kunne deres navne. De sprang afsted når Fransesca kaldte, selv når Maiken og jeg sagde deres navne kom de susende. :-) 
Hold nu op. Det var så fedt at se. Fransesca gør et samme som jeg gør med mine hvalpe. Dejligt. 

Vi havde noget legetøj med til hvalpene, noget der kunne rasle, men var de bange for det, nej slet ikke de tog det nye legetøj i munden og ruskede det. Jamen altså FEDT siger jeg bare. 
Border Collien går rundt blandt hvalpene. 
                                      

Cucu hvalpenes mor

Lamu igennem tunnel med et stykke is i munden
Et stille og rolig øjeblik. Lamu sidder og nyder det. 
Hvalpene gik rundt inde i huset blandt en lækker kat og en kanin. Og selvfølgelig de voksne hunde. Herligt. 




Ud over hvalpene fik vi også set noget af Como et lækkert sted med megen julepynt. 
https://youtu.be/1wXmgQBmlWo
Vi var ude og spise typisk Italiensk, dejligt at komme ud til et sted hvor de lokale kommer. Og at få rigtig Italiensk mad lækkert. 
Vi rejste hjem igen fredag eftermiddag, fuld af indtryk og glæde, og nu skal vi bare vente til den 11 januar hvor jeg atter tager en tur til Italien for at hente Lamu. Desværre har de en lov i den region hvor de bor, at hvalpene først må sælges når de er 90 dage. Og ingen af os vil bryde loven. Så vi venter tålmodigt.:-) 
Thanks to Fransesca for letting me get such a great pup :-) And thanks for taking so good care of Maiken and I. 

Ingen kommentarer: