mandag den 24. september 2012

DcH DM 2012

Sidste stævne for mig og hundene i år :-) Det var DcH DM 2012. Aya havde kvalificeret sig, mens Woogi måtte blive passet ude hos Kirsten og Gert, hvilke hun også syntes rigtig god om. 
Aya, Uha og jeg skulle køre sammen med Tina, Bjarke og Eskild. Tina skulle stille op med Eskild. Og Christina med Oscar og Cocio. Oscar skulle op i rally sammen med Christina :-) 
Bilen var godt pakket og afsted fredag eftermiddag mod Grindsted. Da vi endelig ankom efter megen kø og regn. Så måtte Tina og jeg slå telt op i 3 række, tja ikke megen plads til et DM. 
Billede man skal have til et DM Aya sammen med fanerne.

Her vores telt i 3 række, vi kunne heldigvis sidde oppe foran hos Marianne og Bent.

Lørdag startede med indskrivning og derefter skulle vi ud og gå i kredsvis, her står vi sammen med kreds 6.

Fanerne gik foran hver kreds, hyggeligt. 
Så blev der holdt taler osv. Og endelig det vi kom efter nemlig kl 1200 kunne vi begynde at løbe agility. Først mellem, så store og tilsidst små :-) Aya leverede et super fejlfri springløb, tror godt nok det er et af de allerbedste hun har haft i år. vi røg også langt op på listen. Så kom vi til agility banen, jeg ved godt det er svært at være dommer de skal nå at reagere meget meget hurtigt, men som ved alle andre stævner, så blev der lavet mange fejl, og tja Aya fik også en feltfejl og desværre en nedrivning, jeg stod i vejen for hende. Øv øv øv. Så det endte med at Aya og jeg for første gang skulle i B finalen om søndagen. Ikke noget jeg så frem til for de 3 bedste der går videre til A finalen, og egentlig syntes jeg det er en temmelig dum regel, faktisk kan man blive disket om lørdagen i begge løb, derefter løbe b finalen og komme med i a finalen og her kan man jo risikere at vinde hmmmmm, nå men det er min mening. Jeg skulle løbe r.... ud af bukserne for at komme blandt de 3 bedste, aldrig har mine felter været så gode, men Aya misforstod mig ved et spring og fik en væring, dermed var løbet kørt, og da hun så oveni lavede en slalom fejl, som jeg ikke rettede så blev vi disket, ups heller aldrig sket før. Men hun er min gode hund, jeg plejer at kunne stole på hende og hun er bare skøn at løbe med.
Så kunne jeg ikke andet end at sidde mig ned og vente på at vi skulle til afslutning. Så dog finale løbene i alle størrelser, og må også lige sige at Susanne med Dweet i lille klasse blev Danmarks mester. Emily med Dreamy lå som nr 1 kiksede lige og blev disket, men de havde nogen super gode løb. Bent med Dazzler løb rigtig godt men fik også nogen dumme fejl, det sammen gjorde Marianne og Zippo. Men rigtig flot at 3 kuldsøskende og en helsøskende at komme i A finalen, stort tillykke til jer alle sammen.

Nu går jeg så vinteren i møde med pause, jeg selv skal have min acillesener i orden, og mine hunde trænger til en velfortjent pause :-) Tak for i år alle sammen..

Ingen kommentarer: