tirsdag den 18. september 2012

Årets hund finale i DKK

Så drog vi atter til et stævne, denne gang det sidste i DKK regi. Det var tale om årets hund konkurrencen, altså der hvor der bliver løbet de sidste løb om årets agility hund, årets allround hund og årets hold. 
Det var helt vild. Aya som jeg ikke satsede på løb godt og om ikke hun kvalificeret sig til året agility hund finale:-) Og om ikke også at hun sammenlagt blev årets agility hund nr. 8. seje tøs noget som jeg slet ikke havde i min vildeste fantasi tænkt på. Aya kæmper jo mod rigtig mange gode og unge hurtige border collier. Og jeg som først på året havde overvejet at sætte hende på som senior :-( Og flere gode resultater kom, nemlig at hun blev årets allround hund nr. 5 (der tæller man både agility og spring åben klasser sammen) HALLLOOOOO  hvor er min Aya god. Nå ja vi er ikke helt færdig, hun har jo løbet på hold i år sammen med Maibritt og Foxon, Heidi med Speed og Megan samt Allan og Unique og om ikke holdet blev årets hold nr. 2 :-) 
Hold da helt op en god måde at slutte et rigtig godt agility år på i DKK regi.

Woogi lå inden stævnet som årets agility hund nr 2 og året allround hund nr 3. Så det var hende jeg satsede på denne weekend, men ak ak, hun rev pinde i de første 3 løb jeg havde, noget hun ikke gør så tit, så fik jeg Ann-Britt til at tjekke hende, og min stakkels lille Woogi havde i den grad ondt i ryggen. Så jeg måtte stoppe med at løbe med hende. Tusinde tak Ann-Britt det var rigtig sødt af dig og hjælpe mig og Woogi. Så kom vi til finale løbet om søndagen, der fik jeg afvide at hvis vi ikke stillede op så ville jeg miste mine point, men da Woogi ikke kunne/måtte løbe så blev jeg jo nød til at gøre noget. Så jeg tog en snak med dommeren og da jeg gik til start satte jeg Woogi af, gik fra hende og "kom til at ødelægge" første spring ved at vælte pinden ned, dermed blev vi disket, da vi ikke må rører forhindringerne før hunden har taget dem. Lidt øv for en ellers meget tændt Woogi....
Men enden blev at Woogi blev årets agility hund nr. 6 og årets allround hund nr. 4. 
Lidt øv men jeg vil heller have at Woogi er i orden. Woogi var om mandagen ved kiropraktor, og blev rettet mange steder, nu tager hun en fortjent pause for agility. 

Her står vi til præmie overrækkelse som årets agility hund. 

Og her er Woogi og jeg til præmie overrækkelse som årets allround hund.

Men weekenden bød også på mange sjove oplevelser og dejlige oplevelser. Maja kom med Siku IIIHHHH hvor er han blevet smuk, og han var rigtig glad for at se mig, vi måtte jo lige tage et mor og barn billede. Tak for at du kom forbi med ham Maja:-)

Junior var også med, da Jette og John løb agility, også Junior var total glad for at se mig igen. Hvor er det dejligt at se hvor glade de er de små pusser. Også stor tak til Jette og John det var rigtig hyggeligt. 

Så kom den første af mine hvalpe nemlig Alina også på besøg, hun er nu ikke den der gider fotograferes men kors hvor var hun også glad for at se mig igen. Hun ligner i den grad Ronja, så det er helt sjovt at se :-) Tak for kaffen Solveig, jeg var rigtig glad for at se jer alle igen.:-)

Nå ja så er der jo Viva, hende har jeg ikke skrevet så meget om, og jeg gør det heller ikke endnu, men her var Viva på besøg sammen med Iben, hvor er det skønt at se hvordan hun trives :-)
En rigtig god og lang weekend, men masser af god agility og hygge, nu er sæsonen ved at være slut, der er kun et DcH DM tilbage, så går hundene og jeg på en tiltrængt vinterpause :-)


Ingen kommentarer: