søndag den 8. februar 2009

Sikke en weekend med hunde fra kennel Foula

Crazy og Woogi på gåtur i Ribe. Crazy er bare så lækker og så sød ;-)
Crazy siger hvad Woogi skal vi løbe igen, nu har vi været fotogene nok ikke ??? Og væk var de ;-)
Hvor skal jeg starte, puha det er svært, det har bare været en super weekend.

Først lørdag, jeg skulle til Ribe for at løbe et DKK agility stævne med Aya. Planen med Aya var at hun skulle blive siddende ved starten, dette havde jeg lovet mig selv og Sanne Ammitzbøl, Hvilket også lykkes, selv i sidste løb hvor Aya var ret tændt og hun ville gerne tyvstarte, så satte jeg hende stille og rolig på plads uden skæld ud osv. Nå men de to første løb var ag løbene og vi har jo lidt felt problemer, men dette ville jeg ikke arbejde med, da vi er i gang med at træne det herhjemme. Aya løb for resten godt, det skal lige siges det var inde i en sportshal og med gulvtæppe på. 3 løb var tunnelkuller, her lå ikke mere end 6 tunneler og kun 2 spring, puha man blev rundtosset men hunde der elsker tunnel elsker at løbe denne klasse, Aya sad lidt fast i den ene så det tog tid og hun har da også fået en rids på næsen. Sidste løb var et spring kl1 løb, Aya var så god indtil jeg glemte hvor hun skulle hen, øv øv øv en disk jeg må tage på min kappe.
Over på sjælland skulle Trouble op i rally, så midt på dagen fik jeg en glad smiliy fra Johanna, og en besked Bestået, Sådan et kæmpe stort tillykke til jeg begge to.

Ud over Aya så løbe jeg også med Marianne´s Meghann en lækker senior border collie, som bare er så sød og løber gerne agility med mig, Vi fik 2 første pladser og 2 anden pladser, det er bare så skægt at løbe med hende. Tak for lån ;-)

Dagen var omme og jeg skyndte mig hjem til de 3 andre hunde der var selv hjemme.

Søndag kom Woogi med i bilen vi skulle atter til Ribe, Woogi skal med Marianne og Bent hjem, hun skal nemlig på udstilling i Fredericia på søndag og Johanna skal gøre hende klar. Men i dag stod dagsorden i Ribe på hjælper.
Jeg skulle se Crazy og Zippo løbe for første gang. Crazy løber i lille klasse og Zippo i mellem klasse. Crazy var noget chokeret over den larm der er inde i en hal, så Ann-Jeanita havde store problemer med hende. Crazy endte med 3 disk , men hun løb godt, Ann-jeanita og jeg gik en lang og hyggelig tur med begge tøser, og vi fik os en god snak om det med at starte for første gang, hvor man jo tror det bare går, men der er rigtig mange ting der spiller ind, såsom nyt sted, nye lyde og de berømte sommerfugle i maven, og man er nervøs, gør ikke hvad man plejer. Så op på hesten igen Ann-Jeanita , Crazy er bare super og sej…..

Zippo syntes det var sjovt at være med, så han tog lige 3 første pladser og en disk, Sådan Zippo godt gået ;-) Så kan mellem hundene begynde at blive lidt nervøse. Jeg selv havde gemt mig lidt når Zippo skulle på, så han ikke så mig, Marianne mener at han ikke ænser mig, hvilket også er rigtig men det ville være dumt, hvis han pludselig så mig, og lige ville hilse. Så herfra Tillykke Marianne og Zippo.

Nu er jeg kørt hjem uden Woogi, nej hvor trist, og glæder mig allerede til at få hende igen på søndag ;-)

Til allersidst vil jeg endnu engang sig tak til B kuldet ejer at I gør så meget og gerne vil stille op med jeres hunde;-) Flot flot. Glæder mig til vi mødes igen.

1 kommentar:

Cool Design Shelties sagde ...

Sikke da en aktiv weekend I har haft :o)

//Bente