fredag den 4. december 2015

En trist dag. Aya har sagt farvel til denne verden.

Min bedste ven, min soulmate, og mit trofaste følgesvend, Active Aya Of Dark Brightness kaldenavn Aya. Har er i dag taget i hundehimlen,  hvor hun møder Woogi, Ronja og alle de andre hunde hun har kendt igennem sit lange liv. 
Aya blev 11 år og 10 mdr. Så kunne kroppen ikke mere, Aya var frisk i hovedet men kroppen var slidt og færdig, og hun gik her fra med værdighed i behold. 
Det var ikke nemt, men jeg havde sagt til mig selv, Aya skal ikke lide, og den dag hun enten ikke ville lege med Livi, eller gå tur med os, så var det slut. Og det viste Aya mig her den sidste uge. 
Det var en hård beslutning, men den rigtige, og jeg er så glad for at jeg har haft hende så længe, og er så taknemmelig for at Angel (kennel Dark Brigthness) lod mig får denne skønne hund. 
Thank you so much Angel

Aya opnåede meget i sin tid, og noget af det hun elskede var at gå rally med mig, Aya blev Dansk Rally Champion og hun vandt Danmarks mesterskabet i Ekspert klassen. 
Jeg har altid vidst hvor Aya var og hun har altid vidst, hvad jeg ville have hende til, jeg får aldrig en hund ligesom hende. 

Aya blev DKRLCH


Aya kunne også andet, hun har bestået færdselsprøven FP, hun har bestået Begynder prøve B BPB og hun fik taget udholdhedsprøven hvor vi cyklede 20 km, Og sidst men ikke mindst kunne hun løbe agility. 
Aya elskede agility og jeg elskede at løbe med hende. Vi fik flere gode resultater, et par certer blev det også til, inden hun blev slidt op. Hun var med til EO, og flere Danmarksmester skaber i både DcH og DKK. 

En glad hund, der elskede at arbejde. 


Sidst men ikke mindst hun fik et kuld hvalpe, 5 skønne tæver, en venter på hende i hunde himlen nemlig Coco, så der der Cindy der bor i Herning, Corry og Cilja bor i Tyskland og Citizen bor i Frankrig. Aya var så sød og glad for sine
hvalpe. 
Aya var også legetante for alle mine sheltie kuld, og mange sheltier tror når de møder en groenendael, at det er søde Aya. Åh hvor vil jeg savne hende, når der er hvalpe. 
Aya har været alles ven, flere der har været bange for groenendael, har fundet ud af at de er nu søde nok. Aya har aldrig været den der sprang op af folk når de kom. Aya har set på dem, og tænkt ja ja, jeg går ind og lægger mig igen. 
Alt dette vil jeg savne, men er også glad for at jeg har haft sådan en fantastisk hund, hun vil være i mit hjerte lige ved siden af Woogi :-) 


Ingen kommentarer: