onsdag den 1. august 2012

EO Sverige 2012

Så kom weekenden hvor vi skulle til European Open 2012 i  Sverige :-) Jeg var meget spændt på hvad det var, har jo kun hørt om det. 
Ronja, Carson og Viva blev alle passet, så det var kun Woogi og Aya der kom med. 
Fredag tidlig morgen mødtes Susanne og hendes hunde Dweet, Spirit og Unique os ude hos Johanna, hvor min bil blev stående. Derefter kørte vi afsted til Sverige. Undervejs fik vi en sød sms fra Marianne at de havde plads i deres telt til os :-) Hvor var det dejligt.
Her står Bent og Marianne og planlægger dagen. 

Fredagen startede med dyrlæge kontrol og tjek i vores pas, derefter skulle vi ud og træne på de store hundes baner, det var på kunst græs, så jeg var meget spændt på hvad mine hunde sagde til det. Men der var ingen problem, dog var det så varmt der ude at flere hunde fra andre lande havde fået små vabler pga varmen. Så der blev passet på. 
Senere på aften gik vi ind til et lille torv, hvor alle hunde og fører mødtes og skulle gå ind til pladsen i landevis, hold da op med over 700 hunde så tog det noget tid inden alle kom ind på pladsen. Her er det den Danske fane som gik foran vi andre :-)

Så blev der holdt taler, taler og taler, og nå ja nogen dansede som vi dog ikke kunne se. De hunde der var med tog det stille og rolig.Sheltien i midten er Breezy.

Ja ja er man Dansker eller hvad, Breezy lånte Susanne´s briller :-)

Lørdag startede konkurrencerne. De små og mellem hunde løb på samme baner og de store løb over på et andet område, så jeg havde lidt travlt. Men kun en enkelt gang var det ved at løbe sammen. Men det klarede vi også. 
Billede her er af hjulet som mange åbenbart havde store problemer med, heldigvis var begge mine hunde ligeglade :-)

Aya kom igennem ag banen fejlfri om lørdagen og sp banen fik hun 10 fejl, ups jeg stod lidt i vejen for hende :-( Woogi kom igennem spring banen, men ag banen tænkte jeg ikke over at det var Woogi så jeg løb bare og det gjorde hun også, men hun glemte lige en tunnel, som jeg dog heller ikke fortalte hende at hun skulle have :-(
Søndag løb vi hold her løb Aya med 5 fejl i hver løb, men det var nogen meget meget svære baner, så jeg var meget glad for hende, og Woogi kom også igennem begge hendes løb. Så alt i alt en super glad Pia som er så stolt af sine 2 hunde. 
Billede her er fra finalen om lørdagen.,

Der var mange tilskuer, her er det Natasha der går banegennemgang for små hunde i finalen.

Susanne og jeg havde bestilt et hotel værelse og må nok sige der var service, vi skulle jo køre om morgen kl. 0600 og kl 0545 stod vores morgen mad klar i en lille pose, som vi kunne tage med os :-)
Her er et par billeder fra vores lille morgen tur. 
 

Det er nok ikke sidste gang jeg vil prøve at komme med til EO :-)

Ingen kommentarer: