onsdag den 23. december 2009

4 uger gamle og Aya er blevet steriliseret

Så er hvalpene 4 uger gamle. De har det rigtig sjovt, de leger en del både med hinanden og med legetøjet.

Der har været lidt krise her i huset. I weekenden stod vi pludselig uden strøm, og med ingen strøm, ingen varme, så hvalpe kassen blev flyttet hen til brænde ovnen. Det var ren hygge. Hvalpene nød at være ude og lege. En af hundevennen kom om lørdagen for at lave strømmen, senere på dagen kom han kone med deres 9 mdr gamle pige Iben, nej hvor hun hyggede sig med hvalpene. Tror nok hun troede det var en bamse der kunne gå selv :-)Iben griner over hele hovedet hun syntes simpelthen den hvalp er sjov :-)




Coco er lige henne og tjekke de små..
Vælte leg
Mor Woogi leger med de små :-)

Nå men ud over at hvalpene har det godt, så går det knap så godt med Aya. I sidste uge begyndte hun at bløde, hmm hun skulle ikke i løbetid, så jeg kontrollerede hende jævnligt, Pludselig var der ikke noget på hende. Det skal siges at hun en gang før har haft livmoderbetændelse, så jeg var jo på vagt. Men der skete som sagt ikke mere. Så i mandags tog jeg og ringede til dyrlægen. Vi fik en god snak og jeg sagde at jeg egentlig havde taget en beslutning om hende, og det var at hun skulle steriliseres. Så Aya fik en tid tirsdag. Jan og jeg kørte hende til dyrlæge, og hun undersøgte Aya, tja hun kunne ikke se noget blod, men som sagt så gjort Aya blev bedøvet og vi kørte hjem. Allerede kl 14 kørte Jan og jeg atter ud til dyrlægen for at hente Aya. Der lå min lille pus så, åh hvor så hun ynkelig ud. Aya have cyster på æggestokkene så det var det rigtige jeg havde gjort :-)

Så nu ligger min ellers så aktive Aya meget stille, men jeg er glad for at jeg tog beslutningen, så der kommer ikke flere små Aya børn, men jeg vil også heller have en sund og rask hund. Så med alt det der er sket Aya i løbet af året, så må vi da have brugt vores kvote for resten af hendes liv :-)

Ingen kommentarer: