mandag den 24. august 2009

Woogi til agility konkurrence på Vestfyn

Så kom dagen hvor Woogi skulle med mig selv til agility konkurrence. Aya måtte jo blive hjemme, da hendes hul ikke helt er helet :-( Men det ser bedre ud :-) Jeg var spændt på hvad Woogi ville sige når hun var med mig helt selv.
Men hun er nu sød, hun var da ligeglad, og hun hyggede sig med mig :-)
Billedet er taget af Gitte Poulsen http://www.schnauzerpower.dk/

Hun løb godt, jeg ved godt at vi ikke har trænet ret meget, men jeg bruger disse stævner til at hun skal vende sig til telt og al den virak der er omkring en bane. Noget hun faktisk er ligeglad med skønt.
Jeg havde selvfølgelig ikke mine fodboldstøvler på, men mente heller ikke at vi skulle løbe så hurtig. Men allerede i agility 1 løbet måtte jeg sande at vi godt kunne løbe hurtigt, og vupti så lå jeg der lige så lang jeg var, ups dette er aldrig sket for mig før, og det er heller ikke særlig behageligt :-( Når men vi løb videre og Woogi endte på en 4 plads med 10 fejl.
Agility åben fik vi også 10 fejl i men vi blev nr. 7. Woogi har slet ikke trænet meget på slalom så det var der vi fik fejl hele tiden. Så nu ved jeg hvad vi skal træne. Spring åben var svær, jeg plejer ikke gå mange banegennemgange men denne gang kunne jeg slet ikke finde rundt. Puha. Jeg var også enig med mig selv at hvis Woogi begyndte at blive usikker i dette løb, så ville jeg tage nogen nemme forhindringer for hende så hun kunne blive glad. Men sådan skulle det ikke gå hun var formidabel i alt det svære jeg var sku stolt :-) så kom vi til slalom og endelig gik hun ind i den jubii men så midt i det hele lavede hun en fejl , jeg valgte at fortsætte og lod mig diske. Men et løb jeg var stolt af. Spring klasse 1 blev vi nr. 3 med 5 fejl. Og igen var det slalom, jo jeg ved hvad min fritid skal gå med nu :-)

Det var en rigtig hyggelig dag, med mange supporter, som bare var så søde, de kom med kaffe, kage og slik :-) en stor tak til Birthe med Chip og Ming, Mette med Moni og ikke mindst Torben og Solveig med Sille og Alina. Alina var bare så glad for at se mig og Woogi.

Til sidst gik Moni, Cille, Alina og Woogi over til stranden for at bade, eller nærmere sagt det var Sille og Woogi der badede Alina passe på ca 1/2 meter ude i vandet og Moni klarede stranden, så vi var godt dækket ind :-) Woogi var ihvertfald træt da vi kom hjem, jeg skulle ud og lufte Coco, Aya og Ronja, de havde jo været selv. Men for en gang skyld var det kun Coco og Aya der løb mens Woogi bare gik rundt, det plejer ikke ligne hende :-)

Ugen her skal bare gå med at gøre Aya klar til DM jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg håber da :-)



1 kommentar:

mette sagde ...

hej pia!

selv tak for super hyggelig og lærerig dag, skønt at se hvordan en agility konkurrence foregår. tusind tak for super træning og inspiration.

kh.
moonie og mette

ps. håber benet er i bedring, hvis ikke må din bror jo servicere dig, det mangler da bare;-)