mandag den 27. april 2009

Woogi debut i agility

Så kom dagen hvor jeg havde meldt Woogi til sit første agility stævne :-) Det var Ribe hundevenner der afholdt det. Stævnet var kun for klasse 1 hunde. Dvs vi kunne have 2 agility klasse 1 løb og 2 spring klasse 1 løb. Derudover var der 2 for sjov klasser..

Woogi skulle først løbe i springklasserne, Woogi har haft svært ved slalom og vi har ikke trænet meget da hun jo også har været over ved Johanna. Så jeg havde taget beslutning af hvis Woogi ikke ville slalom, så løb vi bare videre :-) Men Woogi imponerede mig. første løb var godt, hun løb forbi slalom, jeg fik fat i hende og hun tog hele slalom, sådan Woogi. Så lavede vi en anden fejl et andet sted. Woogi og jeg skal jo først lære hinanden at kende :-)
Det endt med at Woogi blev nr 3 med 10 fejl
Billede under her er tunnel kuller. Der lå mange tunler og Woogi var træt så der blev vi disket :-)
Det er altså lille Woogi næse der kommer ud inde fra posen :-) Dette var i spring løb 2 hvor Woogi lavede slalom fejl og vi løb videre næste forhindring var posen, men da vi ikke rettede fejlen i slalom blev vi disket. Alt i alt en super start for Woogi, jeg kan godt se at der skal trænes en del med hende. Men når jeg så tænker tilbage på hvor lidt hun har trænet så er jeg meget imponeret over min lille hund :-)
Så er det Aya, tja hun er noget for sig selv..... Vi startede agility løbet her fik hun 5 fejl og blev nr 7. hmmm. Næste agility løb var en gang l.... hun hoppede meget højt oppe fra A-brættet så det tog vi om og fik dermed en disk. Så skyndte vi os over til rally, billede herunder står Aya og kigger på at jeg går banegennemgang. Vi skulle debutere i ekspert klassen. Starten var god, men pludselig kom vi til hvor hun skulle sidde foran mig, og min ellers store seje groenendael, er så bange for bier/hvepse og andet der flyver i græshøjde, så der nede i græsset fløj noget og Aya ville slet ingen ting, tilsidst gik hun imellem mine ben. Ok jeg valgte at fortsætte da vi jo skulle væk fra disse dyr. Men fejlen var at vi ikke lavede øvelsen om så Aya bestod ikke prøven :-(
Så tilbage til spring klasserne. Første bane var svær, vi kom næsten igennem, men da jeg valgte at stå lidt forkert så væltede hun et helt spring øv. Sidste spring løb gik bare derud af, hun var bare så sej. Så vi endte med en flot 2 plads og er nu rykket op i spring klasse 2.

Vi sluttede af med tunnelkuller, men da konen (altså) mig var ved at være meget træt var kørt hjemme fra kl 0800 havde haft 8 agility løb og en rally bane, og klokken nærmede sig 1800, så er tænkeren og kroppen ved at stå af, så jeg kaldte for sent på aya og hun skulle lige med en pote rører den forkerte tunnel. Pyt vi havde derefter et super løb. Og jeg var idet hele taget meget stolt af begge mine hunde :-)



2 kommentarer:

Kirsten og Jens sagde ...

Ja det går jo ikke altid som man havde tænk sig. Men det er en god holdning, du har, at fortsætte selv om der er fejl, så må man jo tage det som træning.
Og der kom jo to flotte resultater ud af det.
Cilja skal til lokal c-prøve 6. maj. Der har jeg bestemt mig for, at vi betragter det som træning, Cilja er vist lidt i puberteten.
Men det er meget sundt at prøve os af alligevel.
Kærlig hilsen fra Cilja, Kirsten og Jens

Messi sagde ...

Jeg synes det er super flot...Bare fortsæt!