tirsdag den 28. oktober 2008

Syg vildkat....

I dag da jeg kom hjem fra arbejde og havde gået en tur med hundene, så skulle jeg lige spænde trailer fra bilen. Pludselig løb Aya ind af skovvejen og her begyndte hun at gø. Hvilket er noget Aya ikke plejer at gøre, de små løb med selv Sami tog en tur. De samlede sig omkring et træ.
Hmm hvis der er en kat så sidder den vel i træet tænkte jeg, men hundene gøede nede mod jorden, OK så afsted i løb, for så havde de fundet noget som ikke skulle være der......

Ganske rigtigt der lå en rød vildkat, det eneste den kunne var at hvæse lidt, ellers gjorde den ingen forsøg på at løbe væk... Jeg fik kaldt hundene væk og kiggede på katten, den kunne næsten ikke trække vejret, den så ud som om den enten var fyldt med lopper eller den havde skab.....

Tilbage med hundene og fik kaldt på Nalle så alle mine dyr var indenfor, ringede derefter til naboen, hendes mand og dreng har jagttegn, men de var ikke hjemme. Ringede til en anden jæger han tog ikke tlf...... Ringede til den sidste jæger som jeg har nr på, han gav mig nr på den jæger jeg ikke kunne få fat på SKIDE GODT:.....

Imens ringede Bodil og Tove begge sagde ring til Falck.

Nå men katten skulle jo nødig flytte sig, så ud med et af mine transport bure, jeg tog Aya med så hun kunne stå foran katten og jeg kunne stille buret bag katten, havde også taget en papirs samler med, jeg ville ikke røre ved katten....

Det gik nu ganske nemt, katten gjorde ingen modstand da jeg satte papirs samleren omkring halsen på den og fik den ind i buret.

Fat igen på tlf og ringe til jægeren, denne gang tog han tlf, fik forklaret ham hvad der var galt. Han sagde jeg er der om 5 min....

Hvilket han også var, vi gik lidt væk fra huset, han spurgte om jeg ville ind, men jeg blev der da jeg sagde det var jo ikke min kat og jeg ville gerne se at de blev aflivet.... Vi fik katten ud af buret uden nogen form for modstand og jægeren sagde også at denne kat ikke havde overlevet natten.

Han tog katten med hjem han ville brænde den da vi ikke vidste hvad den fejlede.

Hvor er jeg glad for at mine hunde gav besked. Så den stakkels lille kat ikke skulle lide mere....

Ligenu er min egen Nalle indenfor og hun for lidt tun og et par ekstra klap og kæl i aften....
Slut på en lidt kedelig dag...

1 kommentar:

Kirsten og Jens sagde ...

Det var da en grim oplevelse, men jeg er ikke i tvivl om, at du gjorde det rigtige ved at få fat i en jæger. Selv en halvdød kat er utrolig sejlivet og vil pines længe, hvis den ikke bliver skudt.