søndag den 5. oktober 2008

Aya Kreds1 mester i SBH kreds1

Aya´s høst. En bluse, en snor, en taske, en trøje nogne guffer og en pokal hvor der skal et billede i af Aya og mig.



Det er ikke nemt at være Tessa når Manuela peger i den forkerte retning.

Ja så fik Aya endelig lov til at deltage i en agility konkurrence, og det var til et uofficiel fynsmesterskab over i special klubben for belgiske hyrdehunde i Odense.

Aya deltog i 4 løb

Vores første løb var et agility for øvet og ja vi skulle lige løbes varm, så Aya smuttede lige ud over er forkert spring, ak ja men sød det var hun.

Så kom vi til agility Åben og her fik vi slalom fejl og jeg som altid siger så giv dog hunden en chance for at finde rigtig ind, men nej det gjorde jeg heller ikke dumme mig. Så vi fik 10 fejl ialt, men ellers et løb hvor jeg begyndte at have styr på Aya.

Derefter var det spring åben her løb Aya bare godt, jeg havde hende under kontrol hele vejen og der var ikke megen plads at give af, Det endte med at jeg kom ind på en delt 1 plads hold da op hvor var jeg stolt.

Vores sidste løb var spring øvet, her løb vi som den sidste, der var et par fælder men dem løb vi uden om he he, så Aya blev nr 2 i det løb.

For at blive kreds1 mester skal man være medlem af kredsen over på fyn og man skal have en belgisk hyrdehund. Og begge ting er og har jeg. Og da Aya i de 2 åbne klasser samlagt var den bedste belgiske hyrdehund , så modtog vi en flot pokal hvor jeg kan sætte det billede ind som blev taget af os....

Tro mig med al det bøvl jeg har haft med Aya så var det bare en fornøjelse at løbe med hende....
Og jeg var en meget meget stolt ejer....

Ud over at løbe med Aya havde jeg taget Manuela og Tessa med fra Aabenraa DcH, det var første gang de skulle ud til en konkurrence, de blev godt nok disket i alle løb, men det var en fornøjelse at se Manuela være glad for sin Tessa og at Tessa nød at løbe agility, sådan begge to det var rigtig godt gået, håber I kommer med ud igen.

Så fik jeg også lov til at løbe med Meghann, Meghann er en border collie og det er Marianne`s. Marianne løb med Monty, men da Marianne havde ondt i ryggen tog jeg Meghann i de 2 spring løb. Meghann er en ældre hund og løber derfor altid kun senior, men da denne klasse ikke var med til stævnet havde Marianne fået lov til at stille Meghann i mellem klassen men uden for konkurrence. Det er bare så sjovt at løbe med Meghann hun høre bare efter, og jeg siger jer hun løber absolut ikke langsomt. Så I de 2 klasser jeg løb med hende blev hun faktisk nr 1. Og til dig Marianne vil jeg lige sige tusinde tak for at jeg måtte låne Meghann.

Så alt i alt en super weekend for os alle, billeder vil komme senere.






2 kommentarer:

Kirsten og Jens sagde ...

Stort til lykke til Aya og dig Pia, Dejligt at I har fået lysten igen til at konkurrere.

Unknown sagde ...

Tillykke med mesterskabet til Aya og dig. :o)

Og tak for dine kommentarer på min blog.