tirsdag den 8. marts 2011

Smuk solnedgang

Først lige et billede af Woogi som ligger og nyder solen :-)
I går aftes da solen var på vej ned, fik jeg taget disse billeder omme bag ved huset, der var en fantastisk farve i træ toppende :-)


Også skal der lige øffes lidt. Aya begyndet at hoste i går aftes og der kom slim/skum op, hmmmm tanken faldt på kennel hoste. Men lad os nu ikke male fanden på vægen. Chip har jo også været lidt skidt med dårlig mave, men jeg tror synderen var at de i weekenden fik et kødben, med kød og marv i. Jeg er ikke sikker på han er vant til det.
Så idag valgte jeg at blive hjemme så han kunne komme ud når han ville, men der er nu ikke mere med ham. Men så er der Aya....... Og ja hun hostede atter her tilmorgen grrrrr.
Ringede til dyrlæge fik en god snak om det og han sagde det var kennel hoste GRRRRRRRR.
Hvor har hun så fået det fra ?????? Tja hun har været i Vallensbæk til agility konkurrence, hun har været på NOA gård til træning og i weekenden var hun i Odense til agility konkurrence. Ellers har Aya incl de andre hunde ikke været andre steder........
Så må I ligge to og to sammen. Jeg er ihvertfald en anelse sur, hvorfor tager folk til konkurrence hvis deres hunde er syge, eller måske kun har hostet lidt.... Nu er Aya ikke den der snakker med andre hunde, og hun drikker ikke af andres vandskåle.
Nå men det er jo også at jeg har en Woogi som er gravid, og jeg har altid sagt at jeg prioriterede mine tæver incl. hvalpe mest, men denne gang har jeg svigtet mig selv og fået kennel hoste som tak...... Jeg ved godt at det ikke er så slemt, men alligevel, når man selv passer på sin hund, så er det død irriterende at få sådan noget med hjem. Nå men jeg kan jo så blive hjemme med mine hunde de næste 3 uger. Synd for Marianne der skulle have løbet med Aya i vilhelmsborg. Jeg har nu skilt mine hunde af, hvilke jeg aldrig gør normalt, ved ikke om det hjælper, kan jo kun håbe. Jeg vil nu overveje om jeg/ mine andre hunde, helt skal blive væk fra alt indtil Woogi hvalpe er flyttet hjemmefra. Det er jo også det jeg plejer at gøre. Håber bare at andre ikke er smittet, og ihvertfald ikke Woogi.

3 kommentarer:

spilop1212 sagde ...

Hundene er som typiske smittebære 5-7 dage før de udviser symptomer på kennelhost, så folk kan uforvarende have taget deres hunde med til konkurrence uden at vide det. Aya kan jo i teorien have smittet ret mange hunde denne weekend, og der er altid en fare ved at have mange hunde samlet et sted, ligesom med mennesker. Jeg kan dog godt forstå du er ekstra emsi med hvalpe på vej.

Pia sagde ...

Det ved jeg godt, jeg ved også at hvis jeg havde vist det med Aya så var hun heller ikke kommet med. Men har nu også fået en mail på at der var nogen som havde hørt nogen hunde hoste i Odense. Men lad det ligge. Jeg vælger ihvertfald at alle mine hunde bliver hjemme. Aya kommer ikke til Vilhelmsborg, og for den sags skyld til træning.Surt for Viva som også skulle til træning men også hun må blive hjemme. Og med hensyn til Woogi tja enten er hun smittet, men hvis ikke så har jeg da ihvertfald skilt dem af. Men tror bare ikke det hjælper.... Så jeg krydser fingre.

Liselotte sagde ...

Jeg har haft kennelhoste i huset en enkelt gang og hvor er det irriterende for hundene at de ikke må komme nogen steder i mange uger! Min dyrlæge sagde at det faktisk godt kan smitte uden hundene er i direkte berøring med hinanden eller drikker af samme vandskål. Det kan faktisk være nok at en`hund har hostet på nogle græsstrå, hvor efter en anden hund kommer og snuser og er uheldet ude, kan den faktisk smittes på denne måde. Mine hunde deler ikke vandskål med nogen. Men må sige at jeg til agility stævne i weekenden blev dybt forarget over folks slappe og uvidende holdning til bare lade deres hund drikke her og der. jeg havde en vandskål stående fremme til MINE hunde og gud og hver mand lod f.... deres hunde vade hen og drikke. Blev altså skide sur, men nogen er virkelig ligeglade og det er så gået udover dig og dine hunde...:0( Go bedring med hende!!!