lørdag den 17. maj 2008

Aya´s første agilitystævne

Aya første pokaler i år. Nemlig 1 pr i spring kl 2 og en 4 pr. i agility kl 2.

I dag var Aya med mig til vores første agility konkurrence siden fødslen, så jeg var jo spændt på at se hvad hun havde tænkt sig.... Men kors hvor var jeg stolt.... Første løb var Spring klasse 2, pindene hoppede bag os men de blev liggende, så det endte med at Aya vandt springklasse 2 og fik dermed sin sidste oprykning til klasse 3 puha puha... Var der en stolt ejer ved siden af sin hund... I spring åben lavede hun først en slalom fejl og derefter tabte jég hende, så vi fik en disk, men ellers et pænt løb.... Næste løb var agilityklasse åben her endnu en slalom fejl men denne gang min skyld, så her blev vi nr 13 Og jeg var stadigvæk stolt af min hund.... Sidste løb var så agility klasse 2 en for os svær bane. Men som altid så går det svære godt og da vi når balance og jeg har rimelig fokus på Aya så springer hun alligevel 5 millimeter fra feltet og derved fik vi en fejl, øv øv øv. Men som en af deltagerne sagde at de syntes det var skønt at se os løbe. for det første så var Aya bare glad det stråler ud af hende og for det andet så var og er jeg også lige så glad, Aya har bare fået ros idag, taget i betraktning i at alle de andre har trænet hele vinteren og været i diverse konkurrencer, så syntes jeg min hund bare har gjort det bedste hun kan uden at være i form, og jeg vil også sige at jeg skal også selv i form først for man bliver lidt rusten når man ikke laver noget i så laaaang tid...


Vi skal afsted igen i morgen denne gang som debutant i klasse 3 puha puha. Så alle der kan må gerne krydse fingre og poter for os.


2 kommentarer:

Sanne sagde ...

Stort tillykke mor. Du er bare rigtig god - dog kunne du jo ha´ fået flere pokaler, men Pia er vel for gumpetung, el hva´. Ha Ha Hilsen Coco

Kirsten og Jens sagde ...

Stort til lykke Pia og Aya!
Det er en fornøjelse at fornemme den glæde, I har af at dyrke agility sammen. Og at mærke den opbakning, du Pia giver Aya.
Den energi, jeg fornemmer hos Aya, synes jeg at kunne genkende hos Cilja. Hun er enten helt tændt og farer omkring, eller også er der slukket og lukket.
Held og lykke i Jeres nye klasse!
Hilsen Jens