lørdag den 25. juni 2016

Uha/Carson hvalpe er født

Tiden op til Uha hvalpefødsel, foregik ved en masse temperatur tagning. Ikke at hun har syntes det var fantastisk, men hun fandt sig da i det, Onsdag var temperaturen begyndt at gå lidt ned, så jeg tog fri torsdag for at se hvordan det hele stod til. Og torsdag morgen ringede jeg til Maiken og Leila og sagde at de godt kunne begynde at pakke og komme her over af. 

Der skete ikke rigtig noget torsdag, andet end at uha var meget urolig, Så vi gik temmelig sent i seng efter en god tøse hygge snak. 
Fredag morgen sad Maiken og jeg og snakkede, og blev enig om at vække Leila. Også gik det stærkt den første fødte var en tæve hun kom kl 0909. og små 2 1/2 time senere var 6 hvalpe født. 
En træt Uha men stolt Uha 

Tæve 1 Bi Black. 

Tæve 2 Bi Black

Han 1 Bi Black

Han 2 Tricolour

Tæve 4 Bi Black 

Tæve 4 Tricolour

Sidst fødte var lidt stor, og sad fast, imens jeg ringede til dyrlæge, fik Leila gjort bilen klar, pludselig råber Maiken at jeg skal komme NU. Flyver ind i værelset, og der sidder tæven fast med hovedet ude af hende. Panik. Men med Maiken ro, og min vilje fik vi hvalpen ud, jeg plejer ellers at tørre hvalpene, men kastede denne over til Maiken mens jeg holdt om Uha, som i den grad var træt. 
De to hanner

Vi fik gang i tæven og atter måtte jeg ringe til Evidensia Næstved og sige at nu var den lille kommet ud. Men bestilte så en tid til om eftermiddagen til tjek. 
Her de 4 tæver. 

Vi fik pakket de 6 hvalpe og Uha i bilen for at køre til Næstved, 
Og her kommer det sjove, en sød dyrlæge kom ud og hentede os. Hun hed Marianne, vi stod og snakkede om fødslen og pludselig sagde hun at vi havde set hinanden før. Det viste sig at da Uha var til scanning var det hende der undersøgte Uha. Og i hendes papir havde hun skrevet 5-7 hvalpe og fødsel den 25. Der kom 6 hvalpe og fødsel den 24. Imponerende. 
Kig kig. 

Zoomi er slet ikke betaget af dem. 
Og Livi har ikke lært af det, fra sidste gang, så hun kan slet ikke lide de små :-)
Alle hvalpe er solgt, Så det er bare skønt, alle vil få et super godt hjem.

Tusinde tak til Maiken og Leila for at komme over og hjælpe. I har begge været til stor hjælp.

Ingen kommentarer: