søndag den 29. maj 2016

Sheltie udstilling i Sorø

Jeg havde valgt at melde Zoomi til special udstilling i Sorø den 28 maj. Og da jeg sagde det til Marianne, så spurgte hun om jeg ville tage Fanta med også. Da det er sidste chance for at hundene er i forskellige klasser, sagde jeg ja. 
Zoomi har været på udstilling før og fået very good, så jeg kunne godt tænke mig at den blev skiftet ud med en bedre præmering. Men jeg ved godt at det er svært at hamle mod, når han er meget amerikansk. 
Dommeren var Morten Matthes og ingen vidste hvordan han dømte, Men efter at have haft 2 hunde inde, syntes jeg at han er en fantastisk dommer, som går meget stille og rolig til hundene :-)
Zoomi kom ind og hans bedømmelse var sådan

20 måneder, ganske kraftig han, i største størrelse, velproportioneret hoved,
saksebid, velplacerede øjne, lidt tunge ører, god hals, ryg og lænd,
veludviklet i brystet, velkroppet, velvinklet fremme, en anelse overvinklet
bag, benstammer må ikke være kraftigere end her, korrekt pels af god tekstur,
dejligt temperament, flot fremvist, bevæger sig ganske parallelt, dog en
anelse snævert bag, halen må ikke være højere,

Og om ikke den skønne fyr fik Excellent :-) Og blev nr 2 han i hans klasse. Seje Zoomi :-)


Så var det Fantas tur, og om ikke han også fik excellent, og endda med CK, så vi skulle ind mod alle de hanner der også havde fået CK. Der var 6 hanner i alt, og en var fra Zoomi klasse og der var Fanta fra hans klasse og resten var champion. 
Fanta går/løber som en drøm, han skal løbes ligeså hurtig som når jeg løber med beligerne, hold da op, og vi fik godt nok også lov til at løbe mange gange. 
Og om ikke den lille blå fyr gik hen og blev nr 2 af alle hanner, og fik dermed sit først CERT. Stort tillykke til Marianne.
Måtte også skynde mig ud af ringen, fat i telefonen, og ringede til Marianne og fortalte det, hun blev godt nok stolt :-) 

Nå men hjemme igen, faldt roen over de hunde der havde været med, altså Zoomi, Fanta og Zimba. 
Zimba er den zobel hund på billede, Zimba tilhøre Suzi som skal have en af Uha hvalpe, Hun var på besøg hele weekenden, For at se Carson og Uha og for at hygge med alle hunde. Skønt at man bare kan tage en fremmed hund ind i flokken, Nu var her hunde fra 3 flokke og de 4 ud af 6 hunde var hanner. 
Tak for besøget Suzi, glæder mig allerede til næste gang. 
Fra venstre Carson, Zimba, Zoomi, Fanta, Livi og Uha. 

Der skulle lige tages et par billeder af hundene
Zoomi


Carson

Carson og Uha

Og Livi 

Ingen kommentarer: