mandag den 23. maj 2016

Agility stævne Nykøbing Rørvig,

Så drog vi atter til agility konkurrence, en hel weekend oppe hos DcH Nykøbing Rørvig, da det er min klub, så var jeg også hjælper der oppe, Nykøbing Rørvig er et super hyggeligt stævne, god atmosfære, gode hjælper og glade mennesker. 
Zoomi løb 4 løb hver dag, og han fik hverken DM pinde eller opryknings pinde, men han havde det sjovt, og jeg havde det sjovt. 
Og ja vi løb ikke altid samme bane, men vi kom rundt, glade begge to. Nogen gange lavede han noget, hvor man tænker hvor kom det så lige fra, og andre gange sagde han, det her kan jeg da sagtens .-) 
Elsker som sagt at løbe med ham. 
Billederne er taget af Tina Hindsgaul. Tusinde tak Tina, super gode billeder af en glad lille fyr. 





Der skal vel altid være lidt brokkeri når man løber agility, banerne er for svære, indgangen er ikke ok, vinklerne er ikke i orden, og dommerne dømmer, så det ikke altid passer ind til hvad man selv gerne vil have dømt. Men hold nu op, hvis man ikke vil løbe banerne fordi de er for svære, så lad vær, er vinklerne  ikke ok, så lad vær med at løbe, det er da en selv der bestemmer det. 
Kan man ikke lide dommeren eller hans/hendes baner, så bliv hjemme. Bliver man sur på sin hund, fordi den fejler, så find en anden sport der ikke indebære en hund..
Husk uden dommer og hjælpere ingen konkurrencer. Så enkelt er det, og på et tidspunkt for de vel nok af al den brok, der altid er der. Og så kan man jo se hvor man så vil løbe konkurrence henne :-)
Kom videre, vær glad, nyd at løbe med jeres hunde,glæd jer over at I har dem, sommetider kan det gå stærkt så er de her måske ikke mere. 

Nok om mine små sure opstød, Nu til noget positivt :-)
For et stykke tid siden, så jeg et opslag på DKK facebook gruppe, hvor der blev søgt drægtige tæver, eller tæver der var i løbetid, så en flok dyrlæger, kunne lære at bruge scanningsudstyr og lære at scanne tæver. Og det passede lige med at Uha skulle scannes. Jeg havde nemlig denne gang valgt at hun skulle scannes, så jeg ikke stod med en ikke drægtig tæve, der bare havde gået at hygget sige i 9 uger. 

Så Bent og jeg kørte til Køge i dag. 

Og jeg blev instrueret i hvordan jeg skulle forholde mig, og at jeg ikke måtte sige hvornår hun var parret, eller om hvornår jeg regnede med hun skulle have hvalpe, hvis hun altså var gravid. 
Vi kom ind, og Uha skulle op på et bord. der stod 3 dyrlæger og hende der underviste, og i rummet var yderligere 2 andre hunde. 
Uha blev lagt ned, og med det samme de satte scanneren på hende, poppede en lille hvalp op med et hjerte der slog. Åhhhhhhh blev jeg glad :-)


Nå så gik de igang med at tælle, og talte og talte, og ja måtte nok sluge det lidt, men lad os måske håbe at de har talt et par af dem, 2 gange :-)

Uha blev scannet af 3 forskellige dyrlæger, og hun lå så stille og ja faktisk sov under scanningen, Mega stresset Uha eller not :-) 
De skulle også måle de små hvalpe, og til sidst skulle de sætte en dato på hvornår Uha ville føde, meget spændende da jeg ikke havde sagt noget. Og utrolig som det lyder sagde den ene dyrlæge den dag, jeg selv har sagt hun vil føde på, og de to andre sagde dagen før. Så nu må vi vente og se hvad der sker. 
Enormt spændende og jeg er kun glad for at jeg kan være med til at hjælpe dyrlæger med at blive bedre til diverse ting. Det er ikke sidste gang jeg siger ja til at hjælpe, hvis jeg altså har en hund der kan bruges. 

Tusinde tak til Bent for at tage til scanning med mig, det betyder meget at have en god ven med, som støtter op omkring en :-) :-) 

Ingen kommentarer: