onsdag den 31. december 2014

Nytår 2014

Så er der atter gået et helt år, Lige om lidt skriver vi 2015, hvor blev 2014 af ?????
Det har været et år med op og nedture, men sådan er livet vel ?
Ikke at jeg skal ridse alt op, Jeg troede Woogi ville overvinde kræften, og at jeg skulle have 2 kuld , og at jeg skulle begynde at løbe agility med Livi, men, men, men. 

Sådan gik det ikke. Woogi fik tilbage fald, og jeg valgte at give hende fred, hun havde kæmpet som gal, det havde jeg også, men vi måtte til sidst opgive kampen. Det var og er nok den værste dag i mit liv, da jeg skulle tage afsked med min allerbedste ven/soulmate. Heldigvis var Mona mig en mega stor støtte, og jeg er så taknemmelig for at jeg var over ved hende da det skete. 
Der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker på hende, hun gav mig alt, og jeg er enorm ked af at jeg ikke selv har en hvalp efter hende, men det er så skønt at se alle hendes hvalpe trives :-)
Så var der Livi som skulle starte på agility, men ak ak heller ikke her, til smilede  heldet mig, hun har fået konstateret albuedysplasi, og kommer aldrig til at løbe agility, så jeg startede med hende lidt på får, hvilke hun syntes er helt vildt fedt. Men man taber lidt modet når man regnede med at hun skulle afløse Aya på agility banerne.
Aya har løbet sit sidste ag løb, hun er blevet gammel, og jeg vil ikke udsætte hende for det mere, og det er ikke fordi hun ikke vil eller kan, men fordi at hun dagene efter har svært ved at rejse sig, og det skal hun ikke opleve, 
Så begge mine konkurrence hunde Woogi og Aya var færdig i 2014. Men jeg fik med dem begge to et par super gode løb, som jeg har på video og som jeg altid vil tænke på. Tak mine trofaste konkurrence hunde. 


Heldigvis er der også sket en del positivt, nemlig at Uha startede lidt op til agility konkurrencer, hun har det så sjovt når hun er ude og løbe, jeg træner ikke så meget, da lysten ikke helt er der, men hun kan de forskellige ting, og hun nyder at løbe med mig, og op af mig :-) Desuden var planen jo at jeg skulle have 2 kuld sheltier, men det blev til 1 kuld, og sikke et lækkert kuld. 
Jeg havde i julen sidste år fundet den mest lækre han hund, Mason han bor i Sverige og jeg var så heldig at få lov til at låne ham til Uha. Og efter en romance blev det til 4 smukke lækre hanhvalpe. Og jeg fik en ny farve ind i mit avl, der kom nemlig en tricolour, 2 blue merle og 1 bi blue. Jeg fandt de mest fantastiske hvalpekøbere, og 8 uger efter flyttede de tre til deres nye hjem. Og ups Zoomi blev hos mig, Han var først fødte, Maiken og jeg kæmpede en kamp for at få ham ud, og han kom stille og rolig ind i mit hjerte, og han er nok i nærheden af Woogi inde i hjertet :-)
Det sidste nye er at Peter Pan er flyttet ind, Peter er en lækker blå maine coon, han skal være bedste venner med Joy. Og jeg må erkende at han er den mest charmerende maine coon jeg længe har set, Peter har aldrig set en hund i sit liv, så jeg var selvfølgelig bekymret, men alle mine bekymringer er gjort til skamme. Peter indtog huset og hundene, og selvfølgelig Joy. Peter flyttede ind lige før jul, og han leger med hundene og Joy. Tak for en fantastik kat Anne :-)

Så alt i alt et op og ned,men som vi altid siger næste år skal være et positivt år :-)

Farvel til Woogi
                                         
Goddag til Zoomi


                                                                 Goddag til Peter Pan
                                                 
Tak til alle som har været der for mig i år, og rigtig godt nytår til alle, og jeg glæder mig til at se jer i 2015

Ingen kommentarer: