onsdag den 29. oktober 2014

Promise kuld til dyrlæge

Så kom dagen hvor de små skulle til dyrlæge, Jeg har valgt at både øjnelyse dem og vaccinere dem. Jeg øjnelyser selv om jeg ved at både far og mor er genetisk fri, men det er jo i grunden kun for CEA, så der kan jo være andet. Desuden så vælger jeg at få det store sundheds tjek og vaccination på dem, så er jeg sikker på de har fået alt med her fra. 

Og selvfølgelig var hvalpene sunde og raske, alle havde begge sten Yeaha, det er første gang et helt kuld har det :-) .-)
De fejlede selvfølgelig ikke noget på øjnene 
Johanna var med, og hun tog lige det her billede at Pavo mens vi ventede på dyrlægen.
Hvalpene tog det hele med ophøjet ro, de løb rundt inde hos dyrlægen, Vi snakkede om hvordan de var, og hvem skulle have hvem :-)

Atter hjemme gik jeg rundt og tænkte, som om jeg ikke har gjort det i de 7 uger de har været her, hvem skulle have hvem.....

Alle hvalpe er total lækre, og det er små ting der afgjorde det. Jeg valgte at ringe til de forskellige og fortalte hvad jeg havde valgt og hvorfor, og at de ikke måtte sætte noget på fb før jeg havde snakket med alle, syntes ikke det ville være fair over for dem som jeg ikke havde fået fat på endnu.
Men heldigvis fik jeg fat på alle kort tid efter hinanden, og alle var temmelig tilfredse med valget, De har jo alle gået og ventet i 7 uger. Og det er selvfølgelig svær, men kan dog sige at det var ikke sådan jeg i første omgang havde valgt dem. Så alt kan ske i løbet af de sidste uger.

Hvalpene er absolut ikke valgt på deres farve og udseende, jeg har gået ind og kigget på hvad skal de nye ejer bruge dem til, hvad er det for mennesker og hvem passer så godt sammen. Og jeg er temmelig sikker på at jeg har valgt rigtig, nu sidder der familier rundt om i DK der mener tiden går for langsom, mens jeg sidder her og tænker hvor blev de 8 uger af :-)

Det har som sagt været et super kuld, alt hvad jeg har budt dem, har de taget imod med ophøjet ro, de virker ikke bange for noget, og de er total lækre alle sammen, da de var 5 uger og 1 dag, gik de fra mælken ved Uha og tja så måtte hun stå tilbage med store patter :-) Men også det fik vi løst. Men ellers er de blevet udsat for mange forskellige ting og lyde, De er fremme i skoene og de elsker når der kommer gæster, (det må de have fra deres mor og tante Livi :-) )

Nu vil jeg nyde de sidste dage med dem, vi har lige et par ting vi skal nå, eks ud til Marianne Q og se hendes heste :-) Det er en tradition, og den kan vi ikke svigte :-)

Ingen kommentarer: