lørdag den 24. august 2013

Sheltie udstilling i Køge

I dag har vi været på special udstilling i sheltie klubben i Køge. Uha er total ude af pels, så jeg var ikke sikker på at hun skulle med, men på den anden side, så var der betalt, og nå ja så kunne jeg da få en kritik af hende. 
Uha er bare så dejlig at udstille :-)

Uha kuldbror Alf skulle også udstilles, her er de to søskende.

Mens vi venter, og tålmodighed er ikke Uha stærke side. 

Heldigvis var Pisa med, og Pisa er lige blevet et år gammel, så Uha og Pisa havde en fest mens vi ventede, ikke rigtig det man gør når man er udstillings hund.

Alf, Etta og Anton står og hygger. 

Smukke bror Alf, han er bare så lækker. 

Uha fik en god kritik, dog var hun jo ude af pels og dommeren mente at Uha var for tynd. men Uha fik Ecxellent og blev nr. 5 i junior klassen. Her er hendes kritik 
Uha  udstilling i Køge den 24.08.2013
Dommer: Tuula Tammelin DK

Kritik:
15 måneder, igen en tiltalende sheltie af god størrelse og proportioner, meget udstråling.
Flot rejsning, rigtig godt udtryk, kunne have lidt bedre parallelitet, god hals velvinklet, i udmærket kondition, god overlinie med tilstrækkeligt lavt ansat hale, ikke i bedste pels, men det hun har er af god kvalitet, bevæger sig meget ivrigt og effektivt set fra alle sider, prima samarbejde og temperament.

Efter udstilling fik Pisa og Uha lov til at lege. 

De to små  piger hyggede sig. 
Det har været rigtig hyggeligt at være på udstilling, og som jeg plejer at sige, så tager jeg hjem med den samme vinder hund som jeg kom med, at dommeren ikke altid er enig er ikke mit problem :-)

Ingen kommentarer: