søndag den 9. december 2012

Ronja 11 år

Så blev Ronja 11 år.
Hold da helt op, tænk at hun allerede er er gammel :-( jeg sidder og tænker på dengang jeg fik hende.

Jeg havde jo en halvsøster til Ronja, som dog blev 45 cm høj, et halvt år efter fik opdrætteren igen hvalpe, jeg var oppe og kigge, men skulle jo ikke have nogen. Så jeg kunne godt køre hjem igen, med god samvittighed :-) Da Ronja var 11 uger gammel, ringede opdrætteren til mig, og sagde at de havde et problem, og det hed Ronja. Hun var bange for dem, hun var bange for alt. Hmmm det var ikke den hvalp jeg havde set da jeg var der oppe. Men vi blev enig om at give Ronja en chance, hun skulle hjem til mig, og kunne jeg ikke rette op på hende i løbet af en mdr, så skulle hun aflives :-(

Ronja kom hjem til et par sheltier og belgier, og jeg havde lavet kylling som hun fik hver gang hun var i nærheden af mig. Og i løbet af weekenden syntes hun jeg var så lækker (lignede nok en kylling i hendes øjne :-) )
Hun kom med til træning og i løbet af 14 dage syntes hun mennesker var nogen flinke nogen. Dyrlægen skulle hun jo også til. men også her tog hun det hele i stiv arm. Hun er bare dejlig.
Så blev jeg enig med mig selv om at hun skulle prøve at have hvalpe, første kuld var med en han fra Tyskland, Ronja fik 3 hvalpe, hvoraf en døde. Men 2 lækre tøser. Alina og Assie. Jeg beholdte Alina mens Assie rejste op til Karen:-) Alina er dog efterfølgende flyttet til Fyn over til Solveig og Torben, Alina syntes ikke om at bo hos en stor flok hunde :-)
Så næste kuld valgte jeg at bruge Monty, og det har jeg da aldrig fortrudt. Det blev til Crazy, Woogi, Breezy, Trouble og Zippo. 5 total dejlige aktive hunde. Crazy, Zippo og Breezy er alle champion i agility. Trouble laver dogdancing og Woogi har jo haft et par kuld selv. Her et billede af 2 af Ronja hvalpe nemlig til venstre Crazy og til højre Woogi.

Ronja sidste kuld blev Dazzler, Dweet, Dreamy og Dixie. De to hanner er champion i agility, de to tæver løber også agility. Atter et super godt kuld. Alle glade og arbejdsivrige hunde.
Så er det jeg sidder og tænker, tænk hvis Ronja ikke var kommet til mig, så var hun blevet aflivet, og jeg havde selv ikke haft Woogi, og alle de dejlige Ronja børn var ikke blevet til....... Jeg havde nok ikke kendt så mange søde og dejlige mennesker som jeg gør nu.
Her et billede fra mit første kennel træf,
Woogi ville jo heller ikke have været til, så der ville heller ikke have været en masse Woogi børn. pyyy sikke en tanke.
Men nu sidder jeg bare og er glad for Ronja, og alt hvad hun har bragt mig :-) Så i dag må Ronja alt, hun får ekstra god mad, hun har fået en lille sang, (ved ikke om hun syntes om den ) Men resten af dagen går med total hygge.
En lille video af sne hygge
http://www.youtube.com/watch?v=S88VD4r5_b4&feature=youtu.be

Ingen kommentarer: