søndag den 30. december 2012

Godt nytår

Så gik der atter et år. Og det på både godt og ondt.
Woogi fik et kuld hvalpe som flyttede hjemme fra først i det nye år. De 4 blev i Danmark og den sidste rejste til Finland.
Så stod der ellers agility på programmet til Woogi og Aya. Aya kvalificerede sig til både DKK DM og DcH DM. samt European Open. Desuden blev Aya året agility hund nr. 8 og årets allround hund nr 5. Seje gamle tøs. Woogi var også så heldig at komme med til European Open og også Woogi var med som året hunde i DKK, hun blev årets agility hund nr. 6 og årets allround hund nr 4. Hun kunne desværre ikke løbe på selve finaledagen, da hun var skadet. Desuden vandt Woogi Maxo Zoo cup sammen med bror Dweet og halvsøster Primadonna. Sejt år for Woogi.
 
Men der var også nogen kedelige episoder, først fik jeg Nonno en maincoon kat, han var det bedste jeg havde gjort for hundene og mig selv, kors hvor var han lækker. Desværre blev han syg efter et halv år og måtte aflives, han havde i mellemtiden fået en bror nemlig Dirk men Dirk syntes ikke om mine hunde, så han fik et nyt og godt hjem.
 
Så er der Viva, som var den hund der skulle i 2014 overtage Aya plads på agility banerne, men også her blev det desværre trist, Viva var syg, hun brækkede sig og hun blev tynd, hun var stresset. Der var 2 muligheder, en dyrlægen (aflivning) nr to hun skulle et andet sted hen. Og jeg fandt det perfekte sted nemlig hos Iben, Iben er en god "gammel2 ven fra jylland, hun har i forvejen Milan en stor lækker groenendael fyr. Viva kom sig i løbet af et par dage, og hun fejler intet mere. Jamen hvor er det skønt,
Så kom der atter liv i huset nemlig da Uha den lille sheltie pige flyttede ind, og her for et par dage siden kom Livi ind i huset en lille groenendael tæve. Så nu er der bare gang i huset.
 
Jeg høre tit fra mine hvalpekøbere, og det både de gode og knap så gode nyheder, men af de gode så er der kommet et par agility og spring championer ind i familien og det også norske og svenske. Sejt. De nyere hvalpe er startet op til konkurrencer og til træning og det går så godt alle steder. Jeg er bare så glad når der kommer en sms eller en mail om hvad de nu har lavet de forskellige steder. Et par af hvalpene har også været på udstillinger og de tegner temmelige lovende :-)
 
Så til jer alle sammen et rigtig godt nyår, Happy New Year, og vi ses igen i 2013.

Ingen kommentarer: