mandag den 18. juni 2012

Seje Woogi

Så kom atter en weekend hvor vi tog i konkurrence. Desværre var min bil på værksted, og jeg vidste ikke om jeg kom afsted, men så er det skønt med venner. Ina kom og hentede mig, hvor der er vilje er der plads, 3 border collier, 1 groenendael og 1 sheltie, samt bure og stole. Tak Ina :-)
Selve stævnet var et af mine bedste i laaaang tid. Woogi lagde ud med at lave en nedrivning i agility klasse 1, men blev nr.3 hmmmm. Men så tog f... ved Woogi og hun løb fejlfri i agility åben og spring åben, hun vandt endda agility åben, hun fik lige point til årets agility hund i DKK og er nu kvalificeret til finalen :-) Sidst på dagen til præmieoverrækkelse blev hun den bedste hund i begge åben sammenlagt :-)
Aya havde også nogen gode løb, hun blev nr 3 i agility klasse 3, ikke langt fra certet :-) 
Søndag tog vi atter afsted. Og jeg var ikke sikker på at vi kunne holde formen, men jeg blev overrasket. Woogi blev nr 3 i agility åben nr. 7 i spring åben, og om ikke den lille hund i hendes første spring klasse 3 løb går hen og bliver nr. 2 og får dermed sit første cert :-) :-)
Wooggi bliver nr 2 sammenlagt i de to åben klasser og om ikke også at hun går hen og bliver bedste lille hunde i de 4 åbne klasser over weekenden, hun har sin bror Dweet med sig som nr. 2 :-) 

Ina og Frigg, 

Smukke Spot

                   
Det er skønt at tage til stævner, over alt er der nogen af mine hvalpe, her i weekenden mødte vi atter Spot, han er godt nok blevet en lækker hvalp, ikke for stor men total lækker. Han er så glad og så lige til, han spotter mig hver gang jeg siger noget, ihhhh hvor er jeg glad for ham. 
Zippo og Dazzler løb begge dage, Dazzler blev også bedste hund i mellem klassen i de åbne løb, men bror Zippo lige efter sig. Dazzler fik en DM udtagelse og det sammen gjorde Breezy. Dweet var også med og i de åbne klasser sammenlagt lå han lige efter Woogi.  Chinook var med på en kigger, også han er en rigtig lækker hund, som er så glad når han ser mig. 
Søndag løb Aya også godt. Dog havde vi en lidt kedelig episode til sidst, hvor hun inde i en tunnel blev klemt   på siden da tunnelen ikke sad ordenlig fast, hold da op hvor blev jeg forskrækket, hun pev og kom ud til mig, jeg undersøgte hende,der var dog ikke noget at se/mærke, dommeren sagde at hun gled, også var det det....... Der blev jeg sur, jeg har ikke i de mange år jeg har løbet konkurrence sagt noget til en dommer, de gør det frivilligt og de skal reagere lyn hurtigt, men da han allerede havde dømt som vinden blæste, gav ingen værringer, hunde kunne løbe igennem en slalom uden at skulle have den og stadigvæk ikke være disket,,,,,, så løb mit temperament nok lidt af med mig, jeg sagde at han da ikke kunne se min hund inde i tunnel da jeg ligesom stod 1 meter fra den, og han stod 20 meter fra os. Og desuden piber Aya ikke andet end hvis de virkelig gør ondt....... Selve tunnel holder var så også røget af, det blev rettet, jeg sagde at jeg mente jeg skulle have et omløb, men nej, min hund "gled" jo bare. GRRRRRRRR Sådan en idiot, stadigvæk så er der ikke sket Aya noget, men tænk hvis det var en ny ung ikke så selvsikker hund det var sket for, var den så gået igennem en tunnel igen, not..... Jeg sagde, nej råbte også at jeg betaler mange mange penge for at stille op i DKK også kan vi ikke være sikker på at vores hunde ikke kommer til skade, det er bare ikke godt nok...... 
IHHH hvor var jeg gal, og det var ikke den bedste måde at slutte en ellers så god weekend på.  Men igen Aya fejler ikke noget, hun løb godt, jeg er rigtig glad for både hende og Woogi, og håber så bare på at den dommer måske snart skal gå på pension. 

Ingen kommentarer: