mandag den 26. december 2011

En syg Woogi.

Ak ja hvor skal man starte. Men her tidlig til morgen skulle Woogi ud. Ikke noget jeg tænkte videre over, da hun jo også får noget mere mad end normalt.

Senere på formiddagen, havde hun det rigtig skidt, det kom ud af hende i begge ender. Jeg tog temperatur på hende, og ups 40 grader :-( Ok en smugle panik kom der, ringede til Niels (dyrlægen) og jeg skulle komme med det samme. Afsted med Woogi og hvalpene.

Niels undersøgte hende, hun ømmede sig når han trykkede hende på maven. Stakkels Woogi. Hun fik febernedsættende sprøjte, kvalmehæmmende sprøjte og noget mod infektion :-( Tilsidst ville hun ikke have flere sprøjter, kravlede op til mig, som om jeg skulle hjælpe hende. Niels tjekkede hvalpene, som dog har det godt.

Vi snakkede frem og tilbage om hvad det kunne være, da Viva jo var syg for ca 5 dage siden. Har de spist noget, men nej, de har jo slet ikke gået sammen, de får ikke samme foder, de drikker ikke af samme vandskål. ÅHHHH det er som en nål i en høstak, men vi blev enig om at det var en form for virus. Og jeg skulle holde godt øje med hvalpene.

Så ind til købmanden købe havregryn og A 38 var snart løbet tør for det, og hjem med hundene. Jeg føler næsten som et sygehus, alt er sterrilt og jeg vasker alt hele tiden. Jeg selv vasker mig hvergang jeg går fra rum til rum.

Her til aften er Woogi dog begyndt at spise lidt, og lige nu ligger hun oppe hos hvalpene og de spiser :-) Hvis det her fortsætter så har jeg jo en masse hunde der endnu kan nå at blive syge, men jeg krydser alt for at det ikke sker.

Nu må det da snart være slut med syge hunde, har altså ikke tænkt mig at skulle mere til dyrlæge i år.

Mon ikke jeg sover inde ved Woogi og hvalpene i nat :-)

Ingen kommentarer: