søndag den 19. juni 2011

Dygtig hunde i Albertslund

Weekenden stod i agilityens tegn. Jeg skulle til Albertslund og løbe med Aya. Da de havde lovet regn så blev Viva, Woogi og Ronja hjemme. Hmm ikke smart. Viva sprang over børnegitter og tja huset så ud derefter. Så søndag kom hun også med. Hmm ikke meget bedre da hun brød ud af sit bur grrrr. Nå men heldigvis kom Johanna på besøg og tog Viva med hjem, så hun kunne leget med vennerne Trouble og Chip. Tak Johanna. Nå men selve konkurrencen gik op og ned. Aya løb atter som en drøm, man kan ikke mærke på hende at hun ikke er i form, selvfølgelig er vi begge en lille smugle rusten. Men både lørdag og søndag løb hun fejlfri i spring åben, og fik dermed sine DM udtagelse i spring. Agility klasserne var derimod ikke noget at skrive om. Eller nærmere sagt dommerne var ikke til at stole på, de dømte som vinden blæste, havde hundene en eller to poter på feltet, fik vi en felt fejl, lå hundene nærmest på feltet fik den en feltfejl, men løb den så hurtig at de ikke kunne følge med så fik de ingen. Ikke nemt at være fører og hund der. Man bliver en smugle sur over at betale så meget til et stævne, også får man nogen dommer der ikke kan se felter, jeg ved det er svært, men der er da måde med hvordan vi som hundefører vil lade os behandle. Disse dommere der var i denne weekend, er jeg ikke sikker på jeg stiller op til igen, hvis jeg vel og mærke ved det inden jeg melder til........

Nå men billede her er taget af Rene Skafte Jørgensen, som tager sindsyge gode billeder :-)
Så kommer vi til mine hvalpe købere og deres fantastiske hunde. Dweet den lille fyr vandt agility klasse 3 og blev dermed DANSK AGILITY CHAMPION og han fik såmen også et CACIAG sejt Susanne og Dweet, det er jer velfortjent. Dweet vandt også en masse andre løb, eller blev placeret, men det er svært at følge med i, så resultaterne kan man se inde på hjemmesiden, når de engang dukker op på nettet.
Billederne af Dweet og Breezy er taget af Jeanette Hardis.
Christine og Breezy førte sig også frem i weekenden. Lørdag vandt de det ene åben klasse og det andet åben blev de en nr.2. Men det bedste var da de i dag vandt agility klasse 3. Fik deres cert nr. 2 og de fik såmen også et CACIAG SEJT Christine og Breezy.



Crazy, Zippo, Dazzler var også inde og løbe i Albertslund, og de løb alle super flot, og fik mange flotte placeringer, Dazzler rykkede op i agility klasse 3. Flot alle sammen. Etta var inde i Albertslund og lørdagen for at stille op i LP 3. Som Kirsten sagde ja hun er en lækker hund, og jeg vil ikke af med hende, og der var da et par små fejl..... Seje lille Etta, hun var bare så glad da hun så mig. I Valby nogen km væk var Trouble op i Freestyle sammen med Johanna og de fik en rigtig flot 3 plads og ligge pt som nr. 1 til årets hund. Kan jeg blive ved, jep..... Dreamy var oppe og løbe i Ikast til et DcH stævne og her vandt de to klasse løb, sejt Emily hvor er I bare gode. Jeg fik en mail fra Marina og Cityzen at nu er hun rykket op i agility klasse 2.Dejligt at høre fra dem i udlandet også. Tillykke Marina.


Puha en stor omgang når man skal prøve at holde øje med dem alle. Men som sagt så når resultaterne kommer, så bliver de lagt op på hjemmesiden. Tilsidst et KÆMPE STORT TILLYKKE til jer alle sammen .

2 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Du må være en stolt "kennel mutter" pia. Sikken dine hvalpekøbere kan. Du må være fantastisk til at vælge dine hvalpe købere ud....eller også vælger alle de fantastiske hundeførere dig.....eller begge dele!!! Sikkert det sidste, STORT tillykke herfra:0)

Hanne sagde ...

Tillykke til dine dygtige hvalpe..;o))