mandag den 28. juli 2008

Aabenraa agility konkurrence

Så sidder jeg hjemme ved mig selv, og tænker over weekenden hvor vi i Aabenraa DcH har afholdt et landsdækkende agility stævne.

Jeg kørte hjemmefra med fuld bil, dvs hele det bagerste i bilen var med gaver, seng og tunnel. Aya lå i bur, Ronja oven på buret, Woogi kunne lige klemme sig om bag mit sæde og Sami måtte ligge på forsæde. Nå men kl 0930 fredag morgen kørte jeg afsted med en hænger fuld af forhindringer til Rødekro her mødte jeg Tove, vi fik pakket ud af bilen, og ind i vores hjem for de næste par dage. Da kl var lidt over 12 ankom Marianne og Bent sammen med deres hunde. De fik sat campingvognen op og de begyndte at sætte agility banen op og sætte skralde spande og flagstænger på plads. Tove tog Sami med hjem da Sami skulle passes af Dres.
Næste gang Tove kom havde hun igen bilen fyldt med premier. Og igen fik vi slæbt dem ind i huset.
Kl ca 13 begyndte diverse hundefører at komme...
Henad aften var stort set alle campingsvogne kommet og folk sad og hyggede sig. Vi havde også fået os indstalleret i et stort rum hvor alle gaver og premier lå.

Kiwi var stresset, hun skulle passe på alle disse ting især foder premierne, som I kan se nede på billederne så havde hun fået tjansen med at ingen måtte komme og stjæle vores premier, hvilket hun også gjorde til fulde. Så Tove og jeg blev enige om at Kiwi stort set ikke har sovet i 2 dage og 2 nætter, for selv om natten skulle hun jo passe på det.
Nå ja når jeg nu skriver passe på vores ting eller på os, så var det absolut ikke Ays opgave, for når der kom nogen ind om aftenen så var det de 3 små sheltier som gøede, Aya derimod lå stille og rolig. Så hun er ikke den store vagt hund.

Lørdag morgen kørte jeg lige en tur ud på en mark med alle 4 hunde, så de kunne få raset af inden vi ikke havde mere tid til dem. Og vi havde stort set ikke tid til dem, så vi vil lige sige tak til Sine og Line for at i ville gå et par små ture med dem. Marianne og Bent havde også lige en stille stund til at at gå med vores hunde, TAK TAK TAK. Aya skulle også lige løbe ag åben hmm sikken en bane nå ja vi kom jo heller ikke igennem den, spring åben kom vi heller ikke igennem, så resten af dagen fik hun ikke lov til at løbe.

Lørdag aften var der fælles spisning Jytte og Henrik havde sørget godt for os, Tove og jeg gik bare ud for at spise tænkte ikke så meget over vores rum. Da vi kom ind igen så havde vi faktisk glemt at lukke de 4 hunde i bure, de var altså placeret mellem for ca 9000 kr mad/guf til hunde ikke en af vores hunde har prøvet at åbne en pose. Så vi var temmelige stolte af vores hunde....

Søndag morgen kørte jeg igen med vores hunde og denne gang havde jeg Zippo med, de fik leget lidt også var det ellers tilbage til konkurrencen, igen skulle Aya lige løbe og igen blev vi disket så hun kom ikke til at løbe mere den weekend.

Da selv stævnet var færdig står man jo som arrangør med al oprydning og rengøring. Flere af vores hjælper var stille kørt hjem så til sidst stod vi nogen stykker, der var en masse affaldsposer som skulle køres væk og der var 2 agility baner. Så det endte med at Tove og jeg måtte smide 4 hunde over i hendes bil al vores ting over i min bil, derefter køre min bil og en trailer hen til mit firma. Hoppe over i Tove´s bil som havde fået en anhænger på også kørte vi en lille tur til Tønder, det skal siges der var 25,5 grader og så med 4 hunde i bilen. Det var ikke det sjoveste vi har gjort...... Få afleveret forhindringerne sagt pænt tak for lån, for så at køre tilbage til Rødekro og hente min bil køre den hjem til Tove for at læsse alle hendes ting af, og få mine hunde over i min bilen, nå ja jeg havde også lige tid til at hilsen på min gamle Sami som ikke havde set mig i weekenden.

Så fik jeg vendt bilen kørte til Rødekro der stod jo en trailer med forhindringer som høre til i løgumkloster, tro mig jeg gad ikke køre derud så jeg tog traileren med hjem, stod hjemme i min egen stue da kl. var 22.00 igår. Har stadigvæk traileren stående herude. Må nok erkende at jeg er en smugle træt af at nogen kan liste så hurtig hjem, selv om vi har skrevet, at alle skulle hjælpe til, men sådan er det vel altid. Tove´s Malou og lille Tera var også glade for at se Tove. De har jo heller ikke set hende en hel weekend. Som hjælper af sådan noget går det jo altid ud over ens egne hund, men så ved vi jo også hvordan det er når vi køre ud i konkurrencer og bare stiller op som hundefører......

Men alt i alt en rigtig god weekend, på nær mine egne resultater. Jeg vil lige sig tak til Dres for at han ville passe min gamle Sami.


Kiwi under palmerne billede 1 er hun vågen billede 2 er hun altså en smugle træt...

Ingen kommentarer: