tirsdag den 25. marts 2008

Nyt fra hvalpe kassen

I dag er der sket lidt, jeg selv skulle til fysioterapeut i Aabenraa, tog derfor Woogi med, så hun kunne komme en tur på gågade..

Aya skal jo til at lære at være selv, så vi tog os god tid... Undervejs fik jeg en ide om at Tove vores Jordemoder jo ikke har set hvalpene i over en uge, så jeg kontaktede hende, sagde at der nede ved mig ville være aftens mad og en god gåtur i skoven med alle hunde... Så jeg skulle også lige handle ind. Vi var væk i næsten 2 1/2 time. Og der var ikke sket noget hjemme skøøøønt.

Sad om eftermiddagen og kiggede på hvalpene, hvor er de altså søde..... de er også begyndt at bevæge sig meget rundt, og jeg syntes kassen måske kunne blive lidt lille. Så jeg har udvidet den til det dobbelte, og sat en side mere på i højden. Må nok sige at Aya syntes det var fint. Og hvalpene kravlede også fra den ene side til den anden, sjovt at se på....

Nå men så kom Tove, Kiwi og Malou. Vi skulle ud og så. Aya skulle også med. Hvalpene havde jo fået mad, så kunne de vel passe sig selv.

Vi gik ikke helt vores sædvanlige tur, får så ville vi være kommet ned til et lille vandløb som både Aya og Malou plejer at bade i, og vi syntes nu det ville være for koldt.

Pludselig så jeg et kronvildt vi fik kaldt på alle hunde, troede vi, for pludselig manglede jeg Ronja hun var bare væk. Tove spurgte om vi skulle vente på hende, men næ hun kan vel finde hjem. For første gang fik de resterende små sheltier lov til at gø, så Ronja måske kunne høre os. Efter et stykke tid kom en lidt forpustet sheltie hen til os, det var Ronja. Nå men vi gik videre, pludselig tog fanden fat i Aya, Alina og Woogi, igen måtte jeg råbe og råbe og endnu engang råbe til sidst efter vel 200 m stoppede de.. Vi så ikke hvad de fik øje på. Men som jeg sagde de har været uden for opdragelse i længe. Jeg plejer ikke skulle råbe så meget efter dem, og de plejer heller ikke løbe efter noget.......

Men endelig hjemme igen med ALLE hunde. Tove spurgte om hendes skulle blive ude i bilen, eller om de måtte komme med ind. Og selvfølgelig skulle de med ind. Kiwi skal jo passes her om ca 14 dage hun er jo vandt til det med hvalpe her og Malou er også ligeglad. Det var Aya nu også, vi så hende næsten ikke, hun gik over til hvalpene og der sov hun over. Kan godt mærke at hendes kondition ikke er hvad den har været.....

Tove syntes godt nok hvalpene var blevet store. De har jo også taget lidt over det dobbelte vægt på, Så der er bare sket meget på en uge...

Jeg har også fri i morgen skal prøve at se om jeg kan køre et eller andet sted hen, hvor jeg kan være lidt flere timer væk. For når jeg starter på arbejde så er jeg jo væk i ca 9 timer. Og det skal Aya jo kunne klare.....

Ingen kommentarer: