tirsdag den 14. februar 2012

Sidste aften med Wilson

Ak ja så kom sidste aften, med sidste hvalp hjemme. Wilson bliver hentet i morgen af sin nye familie som bor i Finland :-) Det bliver en lang rejse for den lille fyr, men han har nydt at være ene hvalp her hos de voksne hunde, han må alt, feks bide Carson i kraven, bide og ruske i Aya hale, kravle rundt over alt på Viva og ikke mindst lege vildt med mor og mormor :-) Så har Wilson lært sit navn, jeg har klikke trænet ham, så han kan touch på hånden, han kan hoppe op i en balje og ja lidt elefant kan han også :-) Her har han dog lagt sig ned i baljen. Sidste aften, der må man endda komme op i sofaen og hygge, nå ja han sover også i soveværelse sammen med tæverne :-)

Have alt legetøj for sig selv, det er jo et rent paradis :-)

Selv mormor Ronja er blevet træt :-)

Det bliver selvfølgelig stille når han rejser sin vej, men det er jo det man ved som opdrætter. Man kan ikke beholde alle hvalpe. Jeg har hørt fra alle de hvalpe der er flyttet hjemmefra, alle har det godt, så det er bare dejligt, nu kan vi bare vente på sommer, for så kommer man jo til at se flere af dem rundt på diverse agility baner :-)


Woogi starter så småt op med træning igen, nu har hun ikke lavet noget siden hun blev parret. Og jeg har ikke trænet hende mens hun har haft hvalpe, jeg mener ikke det er sundt for tæverne at træne mens de har hvalpe, hun får sine gåture, men eller må træning vente. Der er mange der starter med deres tæver meget tidlig, jeg snakkede med flere om det her i weekenden, og vi var enig om at man skulle give de stakkels tæver lidt fri. For pokker vi når jo nok det vi skal nå, ellers må man lade være med at parre sine tæver. Og som en sagde når vi stiller op i konkurrencer så er det jo ikke millioner vi løber om, men en eller anden form for sponsor præmie.


Woogi har nydt at have hvalpe og hun er den bedste mor der findes, og den næste uge går hun rundt og leder efter de små, så der står den på mange gode gåture for at få hendes hjerne på andre tanker. Og jeg har nydt mine hvalpe, jeg har nydt at se de nye ejer blive glade for deres hvalpe. Dog har jeg forsømt de andre hunde lidt, så nu skal der bruges tid på dem alle sammen.

Ingen kommentarer: