mandag den 6. september 2010

Fælles DM 2010

Så er fælles DM 2010 overstået og jeg må nok sige, at det var et godt stævne, både selv stævnet men også resultat mæssigt. Vil starte bagfra vores hold som hedder ATAK, og på billedet set fra venstre sidder jeg med Aya, Bent med Ticket, Henrik med Kanero og Flemming med Athene, vi blev nr. 3. Lørdagen løb var lidt blandede vi havde en disk med os, men indtil om søndagen lå vi som nr. 5. Så kom søndagens løb, og der var da lidt nerver på og selvfølgelig skulle Aya lige gå ud af slalom og løbe over et spring øv øv øv. Det var nu min skyld, og kors hvor var jeg sur på mig selv...
Mens jeg sad og surmulede og spiste et stykke lagkage, som Karin havde taget med til os alle. Så så vi på de andre hold løbe, og tja jo vi blev vel nr. 4, igen røg tanken i mig, at det var også bare min skyld det hele..... Da alle hold havde løbet skulle man løbe en sejers omgang, de 3 hold der henholdsvis blev 1-2 og 3. Første og andet hold blev råbt op. Så skulle der lige regnes og pludselig råbte speakeren op at ATAK blev nr. 3. JEEHAAA hvor der blev skreget i vores lille lejer. Jeg fik nærmest lagkagen i gal hals. Op af stolen hente Aya ud af buret, snoren kunne jeg ikke finde,så hun måtte løbe sejers runde uden snor, hold da helt kæft det var fedt, alle stod rundt om banen klappede og ville have man klappede dem i hånden, en rigtig fed oplevelse :-)
Billede herunder er til præmier overrækkelsen. Vi fik en medalje, foder og blomster. Tak til holdet, det var rigtig sejt at vi kunne stå der på podiet.
Der blev jo også løbet individuel og billedet herneden under viser dem fra Sorø hundevenner som fik præmier nemlig vores hold ATAK og Marianne med Zippo og Julie med ChilliSom sagt var der også individuel, jeg vil starte med at sige et KÆMPE STORT TILLYKKE til Marianne og Zippo som rigtig flot blev nr. 2 De løb rigtig flot, jeg havde en stor klump i halsen især om søndagen, Susanne Prier sagde jeg skulle huske at trække vejret, men er ikke sikker på at jeg gjorde det. Og da hun kom i mål, var der vild jubel, da der kun var Jesper med Indi som kunne slå hende. Og Jesper havde is i maven og tog DM titlen. TILLYKKE til dem :-) Jeg måtte gå ind i teltet og vente til Marianne kom tilbage, så måtte vi lige tage en lille tude fest. Det er rigtig sejt gået at de to, jeg er så glad for at Marianne har fået Zippo. Og sikke gode resultater de levere :-)
Billede her under viser Aya og jeg til et af holdløbene.
Til mig selv og Aya. Vi havde et kanon løb lørdag vi lå på en flot 10 plads, jeg var rigtig stolt at Aya, da det er et rigtig skrapt selvskab vi er i. Jeg kunne ikke presse mere ud af Aya. Og jeg tænkte da vi kørte hjem, at jeg ville være stolt af mig og Aya hvis vi bare kunne holde vores 10 plads. Søndag skulle vi så løbe agility. Det er ikke Aya bedste løb, da felterne tit forsvinder under Aya ben (Altså hun springer før hun når felterne) Jeg havde også lovet mig selv, at jeg ikke skulle løbe på sikkerhed, men bare give den gas. Og det gjorde jeg. Jeg var dog lidt i tvivl omkring balancen, hvilke medførte at næste spring blev lidt mærkeligt, men jeg hørte folk bare skrige fortsæt, og dermed vidste jeg at hun havde feltet på balancen, jeg pressede Aya til det yderste og vi kom fejlfri igennem :-) Jeg var glad. Aya og jeg endte på en rigtig flot 7 plads. Det var jeg rigtig glad for.

Billede herunder er Woogi og jeg som løber holdkonkurrence.
Woogi var så heldig at hun også fik lov til at deltage til Fælles DM 2010. Vi løb på hold vores hold hed "Næste Generation" Det bestod af Natasja med Primadonna, Janni med Bounty og Susanne med Dweet. Alle hunde er sheltier og alle har Monty som far. Desuden er Dweet jo fra mig og bror til Woogi :-) Det var et sejt hold, og som sagt er det den nye generation, de tre på holdet er ca 20 mdr hvor Woogi jo er lidt ældre. Men hold da op vi havde det sjovt. Da vi gik banegennem gang om lørdagen. Sagde de 3 andre at henne ved balancen der lå en tunnel inden under, det ville de ikke kunne få deres hunde forbi uden at de røg i tunnel, jeg grinte og sagde det gør Woogi ikke, hun har ikke indtil da turde ta` en tunnel uden jeg selv nærmest var med inde i den. Primadonna startede og blev disket et helt andet sted. Så var det Woogi´s tur, hun havde et super godt løb, indtil vi kom til balancen, og WUPTI Woogi røg ind i tunnel, øhhhhhh er det min hund :-) Dygtig pige og vi løb videre :-) DISKET,,,,, Bounty og Dweet blev også disket. Sejt hold, men hold da op en fest de unge hunde havde.... Søndag skulle vores hold starte. Vi pjattede lidt rundt med at vi atter ville have 4 disk. Men sådan blev det nu ikke helt. Bounty kom sikkert i mål, mens de 3 andre festede rundt på banen. Tja der skal nok lidt mere træning til de nye inden de bliver konkurrenter til de rutinerede.

Nå vi havde været ude og løbe gik Henrik/Kanero og Aya/mig oså en lille tur. Aya og Kanero er rigtig gode venner. Aya plejer at hyrde ham lidt, og hente ham hvis han bliver for længe væk, og Henrik ihærdigt prøver at kalde på ham. Men her på billedet løber de side ved side, og de har det rigtig sjovt.
Tilsidst er kun at sige, at det var en rigtig god weekend, men masser af snak og hygge og til Karin som kom med kage kan jeg kun sige et stort TAK.

1 kommentar:

Anni Pedersen sagde ...

Til lykke med det flotte resultat.