mandag den 20. september 2010

Årets hold DKK 2010

Sikke en weekend. Woogi var jo om onsdagen taget med Johanna hjem, da hun skulle gøre hende i stand til udstilling i Ballerup lørdag den 18.
Så om lørdagen havde jeg kun Aya med inde i Albertslund, hvor den sidste store DKK agility konkurrence skulle afholdes. Her skulle vi løbe individuel og hold løb. Individuel skulle jeg bare løbe de åbne klasser og klasse løbene, det var med lidt blandede følelser jeg løb dem, Aya havde da både nogen gode løb og nogen dårligere løb, men sådan er det jo at løbe med hende.
Så kom vi til vores hold løb, her startede vi med spring klassen. Vores hold ATAK lå på første pladsen sammenlagt inden denne weekend, og den placering skulle vi gerne holde.Jeg løb den fejlfri og det sammen gjorde Henrik og Flemming, men alle hold løb fejlfri, så afgørslen skulle ske om søndagen.
Billede herunder viser en meget glad Aya.
Og hvorfor Aya ser så glad ud, er fordi, at vi om søndagen skulle løbe som første hold, dvs vi var placeret som det sidste hold puha, vores værste konkurrent var Belgier Power, de åndede os i nakken. Banen var ok men alligevel et par steder hundene kunne falde i. Og Flemming lagde ud med en fejl, Bent med et par stykker mere, så stod den på mig og Aya, puha sommerfuglene var der mange af, men jeg gik ind med stor overbevisning. kom faktisk til at smide min snor så Aya kunne se den. Ret kold sagde jeg DÆK til hende og hentede snoren lagde den et andet sted, gik tilbage til Aya og sagde plads, hold da op folk sagde at jeg havde gode nerver, he de skulle bare vide....... Så gik vi igang og Aya var rigtig god, indtil lige til sidst her var hun ved at smutte forkert og jeg måtte RÅBE AYYYYYYA og når jeg gør det betyder det "du skal bare prøve på at smutte den vej " !!!!!!!! jeg fik redet hende og mig, og vi kom i mål. Henrik blev desværre disket, så nu var det op til Belgier Power om de havde nerver eller ej. Og det blev spændende til det sidste og det skulle vise sig at vi vandt ÅRET HOLD KONKURRENDE 2010 sejt.
Fra venstre Flemming med Athene, Bent med Ticket, Pia med Aya, Henrik med Kanero og Allan med O´gaia.
Vi er meget stolte.
Det var en rigtig god weekend. Zippo lå til at vinde året Allround hund 2010 og om han da selvfølgelig ikke også gjorde det. SEJ fyr, ser han ikke stolt ud.
Iøvrigt blev han også året agility hund nr. 2. Han vandt såmen også finale løbet og se hvor stolt Marianne og Zippo kigger på hinanden på.

De fine buketter som Marianne, Bent og jeg fik...En god slutning på dagen må være at få lov til at løbe ud over det store område, her er det bagerst Woogi, Aya, Dazzler og forrest Zippo.
Så var der jo Woogi og hendes udstilling. Det gik rigtig godt hun fik Execellent og blev bedst i tæve nr. 2 og fik CACIB, hun gjorde hvad hun kunne, det samme gjorde Johanna, som nu på de sidste 2 udstillinger står som nr. 2 tæve æv æv æv. Men mon ikke nok de dommer får øjenene op for en smuk Woogi :-)Woogi løb så agility med mig om søndagen, spring åben fik hun op til flere fejl, men hun løb rigtig godt, og i spring klasse 1 fik hun en væring, hun kom simpelthen som skudt ud af en kanon ud af posen, og jeg gjorde mit til at kalde, Woogi gjorde sit til at komme men måtte lige løbe forbi det spring hun skulle over, og derved en væring, men hun løb meget meget stærkt... Hun er en sej lille hund.

Her sidder de 3 vindere så sammen ude i haven. Hvor ser de flotte ud....
Etta var også på udstilling hun fik en very good, hvilke er fint. Lykke var på udstilling i Sverige og fik en HP. Hvor er det flot gået af Woogi´s børn. Tillykke begge to.
Dweet løb selvfølgelig agility, den lille fyr, er bare så sej, i det ene åbne klasse blev han nr. 3 og han var endda også så god at han kom i finalen, hvor han også her endte på en rigtig flot 3 plads. Kors hvor er han god.
Breezy var også med, Breezy havde indimellem sin egen bane hun løb på, altså ikke den bane som Christina havde tænkt sig, og dog, de sluttede af med at få en pind i spring klasse 1. FLOT FLOT.





1 kommentar:

Anni Pedersen sagde ...

Til lykke med alle de flotte resultater, både dine egne og dine hvalpes.
Mange hilsner
Anni, Jens og Duchesse