søndag den 26. september 2010

DcH DM 2010

Så er weekenden overstået og DcH året er blevet afsluttet med DM. Zippo og Aya skulle løb. Og vi startede om lørdagen, hvor vi gik indmarch dog uden hund, der blev budt velkommen af diverse mennesker. Og endelig det vi alle var kommet efter agility. Vi startede med at løbe spring åben. Zippo lagde ud i fin stil fejlfri og blev nr 2. Aya lagde ligeså fint ud fejlfri og nr. 5 i klassen. Næste løb var agility åben. Zippo fortsatte med at imponere og løb fejlfri og vinder af klassen. Aya derimod havde taget mig med, som nok havde taget alle sommerfugle med, så hold da op et løb, Aya kunne slet ikke finde ud af mig og mine arme/kommandoer, så jeg måtte trække i nødbremsen op til mange gange, øv et skod løb, vi fik også en feltfejl og blev nr. 10.
Nu kunne vi bare køre hjem og komme igen søndag morgen og finde ud af om vi var i A eller B finalen. Zippo var der jo ikke noget tvivl om han var jo i A finalen. Vi kørte hjem havde taget Solveig/Alina og Torben/Sille med hjem, vi fik alle en rigtig hyggelig aften ud af det.

Søndag morgen gik turen atter til DM og undervejs havde Marianne fået en sms fra Susanne Prier om at Aya også var i A finalen skøøønt. Så vi måtte sidde og se dem der var kommet i B finalen hvordan de løb for at blive blandt de 3 bedste og derefter komme i A finalen. Der var nerver på, mange af de gode blev disket.

Finale banen var svær i starten og jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle få Aya forbi to tunnel huller og op på balancen. Og dog vi havde jo lige trænet det om onsdagen, og der kunne hun....
Zippo løb nu først og desværre fik han en feltfejl og blev sammenlagt nr. 4, hvilke også er rigtig flot, sidst år blev han nr. 5 så bare vent til næste år :-) :-)

Så blev det endelig min tur. Atter mødte jeg et par store sommerfugle. Men da jeg gik ind over snoren var de pludselig væk, og jeg lavede et rigtig godt løb med Aya, dog med en nedrivning på et dobbelt spring, hvilke var min skyld øv øv øv. men ellers var det bare et fedt løb. Aya endte på en flot 6 plads. Vi vil ikke tænke på, at hvis vi nu var fejlfri hvad så...... Nej vi gjorde det bedste og vi har været med til DM 2010...

Her er Aya finaleløb http://www.youtube.com/user/blomlarsen#p/a/u/1/4zGYtOjyaGQ

Og oveni al det agility vil jeg også lige sige at Foula´s Bi The Way også kaldt Etta har fået sin LP1, Kirsten og Etta stillede op lørdag for første gang i LP1 og bestod den med 172 point. Etta er kun 10 mdr gammel, hvor er hun bare sej. Det skal også siges at det er den første fra mit avl der har fået en LP titel FLOT FLOT FLOT.
Billeder kommer senere, jeg har ikke fået dem alle og ikke set dem jeg selv har ..

Ingen kommentarer: