mandag den 1. juni 2009

Woogi og Aya til rally

Woogi har her god kontakt med mig.
Aya vise klart med sin lange tunge at det er varmt.

Mig med Woogi og Aya og Kim med Dundee.

I dag skulle vi så til rally i Årslev på fyn. Jeg var kørt over til Kim og hans schapendoes Dundee, jeg selv havde Aya og Woogi med. Jeg selv var spændt på hvordan Aya ville klare sig, da det var første konkurrence efter hendes sygdom, og Woogi skulle jo nu rigtig prøve at gå fri ved fod.

En varm og lang køretur var planlagt puha. Vi ankom til Årslev og det var varmt, meget varmt, vi fik heldigvis slået telt op så vores hunde kunne komme i skygge. Uheldigvis havde de kun varmt vand inde i hallen, så Brugsen lige overfor blev godt besøgt af os når vi skulle hente noget vand til både mennesker og hunde.

Woogi skulle starte øvet klasse, heldigvis var der en som skulle over og udstille så hun tog start nr. 1, så kunne jeg lige få dulmet nerverne lidt. Mine fingre lugtede af mad, så vi var klar. Woogi gik flot til at starte med, men ca halvvejs inde blev hun ukoncentreret og det var svært at få hende til at følge mig, jeg kæmpede bragt :-) Og vel ankommet i mål så jublede jeg og vidste godt at hun ikke havde fejlet klassen. Ganske rigtig Woogi fik 81 point og bestod SUPER Lille hund.
I ekspert klassen som kom langt oppe af dagen og der var vel et sted mellem 27 og 30 grader varmt, føj. Vores hunde var mere eller mindre påvirket af varmen. Så mit mål med de 95 point måtte jeg lidt opgive. Men som jeg nu altid er så gik jeg ind med krum hals. Aya havde under opvarmingen gået som L... og jeg kunne ikke få kontakt ak ak ak. Men et eller andet sætter hende igang når vi går ind over båndet og tager snoren af, så er hun som forvanlet:-)

Aya gik godt, vi havde lidt svært ved at skulle fra plads og om foran at sætte men vi gjorde det. Og efter hvad ved jeg ca 2-3 min så var vi færdige :-) Jeg var glad min hund var glad :-)
Men så i ekspert klassen skal man ind og sætte på æres pladsen, og hunden skal sidde i 2 1/2 min, det er længe skal jeg sige jer. Dommen sagde at vi ville få besked af ham der tog tid, og hvad vores hunde gjorde bagefter var ligemeget. Aya forben var ved at rutsche et par gange men jeg fik hende til at kigge på mig, jeg havde tit kontakt med manden med stopuret men hold da op tiden sneglede sig afsted :-) Endelig fik jeg et nik og Aya gik om bag mine ben og stod derefter i skygge klog hund :-) Aya bestod og fik endda 96 point vi blev nr 2 samlagt og Aya har det første cert til at blive champen :-) Hvor var jeg glad.

Kim og Dundee fik i øvet klasse 97 point og blev nr. 3 hold da op en god tur vi havde på vej hjem :-)Men også en varm tur. Nu ligger alle hunde og sover og det skal de bare gøre :-)

1 kommentar:

spilop1212 sagde ...

Tillykke med de flotte rally resultater, håber snart Aya er helt frisk igen.