søndag den 31. maj 2009

Arbejde og opvisning

Sikken dag:-)
Først fik jeg pakket Ronja, Woogi og Aya i bilen fik mit fine tøj på, skulle på arbejde i kirken :-)
Afsted det gik, fik hundene installert i vores frokost rum, også ellers i gang med flaghejsning og alt hvad der skal laves inde i kirken.
Efter kirketid hentede jeg Woogi og vi pakkede sammen, Woogi syntes kirken var stor og sjov at løbe i op ad gangen :-) Woogi fik også hilst på præsten.

Derefter skyndte jeg mig til Nybøl, der bor Kim med sine schapendoes, og Kim og jeg skulle jo opvise i dag i Dybbøl.
Det var Hunde hjerter der stod for et arrangement http://www.hundehjertet.dk/massage.html.
Vi havde 5 spring, en tunnel og en slalom, desuden havde jeg taget flyball med og baljen til elefant. Der var mange mennesker der over, og der hvor vores bane var, sad folk rundt om men ingen flyttede deres hunde, Så der var et par små hunde der var meget sure når vi kom over et spring med vores, Dundee, Woogi og Ronja var lidt påvirket af det. Men Aya var ligeglad.

Vi fik vist agility, så stod den på flyball, Woogi tja havde nok glemt det men pyt folk syntes det så sjovt ud, Aya derimod viste hvad man skulle gøre :-) Vi fik lavet lidt triks og vist lidt rally.
Derefter havde vi et par timer fri, hvor vi bare sad og slappede af, folk kom og snakkede flere ville røre vores hunde, rigtig hyggeligt.

Næste opvisning havde vi så flyttet banen lidt så vi havde mere plads, men folk tænker sig ikke altid om, så et par stod foran et spring, jeg gik stille og rolig hen og spurgte om de ikke nok ville flytte sig lidt, da vores hunde ellers ville vælte dem. Og en anden lod sin labrador kigge ind i tunnel da Aya kom ud, heldigvis er Aya så fokuseret på agility at hun slet ikke opdagde den hund.
Men en rigtig god gang opvisning alle klappede og jeg tror nok alle fik meget ud af det. Flere kom hen og sagde at Aya var god og at hun så glad ud, hvor er det skønt at få afvide. Woogi og Ronja gjorde også deres del rigtig godt, jeg er meget stolte af mine hunde, de takler al den rummel omkring dem med sindsro:-) Det samme gjorde Dundee.
Så det bliver nok ikke sidste gang vi køre ud til sådan noget :-) Men vi må også indrømme vores hunde var trætte til sidst, da vi hjemme hos Kim fik en bid mad, sov vores hunde sødt :-)

Desuden vandt jeg en rigtig fin hundekurv til Woogi, vi købte lodder 5 stk for 40 kr. Og en af de sidste gaver var så min :-) God dag

Ingen kommentarer: