søndag den 22. november 2020

Lidt af hvert

Ak ja, meget er sket siden jeg sidst har skrevet. 
Men meget er blevet lagt direkte på fb, så helt glemt er jeg nok ikke :-) 
Det har været en både dejlig og hård sommer. Først 2 fantastiske kuld, 1 på Zoola og 1 på Izmoo. 
Zoola blev jo desværre syg, så meget af hvalpetiden for hende blev istedet for i bilen sammen med mig, Hvor hun skulle have skiftet forbinding flere gange om dagen. 
Alle hvalpe har det godt, de har fået super hjem, fra Zoola er en flyttet til Scotland og en til Finland, resten blev i Danmark, Og fra Izmoo blev alle i Danmark. 
Her er min lille flok hjemme

Jeg beholdte selv Izdi, en fin lille pige, som er efter Izmoo og Dino. 

Og Tana som er efter Zoola og Ruff.

Det er så dejligt med hvalpe, og hvalpekøbere, det gælder både de nye og de "gamle". Jeg får tit beskeder fra dem alle. Både de sjove videoer, sjove nyheder og de triste nyheder. 
Men hvor er jeg glad for at, selv om det er hårdt at skrive at ens kæreste er blevet aflivet, så har man tid og overskud til at skrive og fortælle mig det. 
Og tro mig, jeg sidder med tåre hver gang jeg læser det :-( 
Og endnu flere nyheder dukker op fra Sverige, Zoomi er far til 2 kuld, hvor af det ene kuld er igang med HD og AD fotografering, og indtil videre er det A og B hofter :-) dejligt. Og rigtig dejligt at opdrætteren opfordre ejerne til at fotografere hvalpene, 
Det er også med til at giv mig og mit avl indblik i at det er det rigtige jeg gør. 
Zoomi
Zoomi skal højst sandsynlig være far igen, denne gang i Danmark. Mere kommer når hvalpene er født, Men kors hvor jeg glæder mig. :-)

Så er der jo corona, og ja det har jo næsten været hele året, så vores konkurrence situation er dårlig, som næsten ikke eksisterende. Alligevel var der en, som fik tilladelse til at holde et stævne, trods corona, trods hallen ikke overholder agility mål. FEDT stævne

Vi var delt op i grupper, vi så ikke hinanden andet end den gruppe vi var i. Både Izmoo og Zoola skulle løbe. Zoola var hendes første agility stævne. Hun havde lidt svært ved slalom, men løbe ellers super godt, Izmoo var derimod en lille stjerne, hun havde kun trænet 2 gange efter hvalpe, så med en 1 og 2 plads var jeg godt tilfreds :-) Samt en pind i bogen. 

Desværre må arrangøren ikke holde sådan et officielt stævne mere, da hallen ikke overholder reglerne. 

Trist da vi som hundefører alle syntes det var en fed hal og et skønt klasse 1 stævne.

Håber at der næste år vil blive lukket lidt mere op, så vi kan komme ud og løbe med vores hunde, og hvis ikke, tja så nøjes vi med at træne og lufte dem i skoven eller andre steder :-)
 

Ingen kommentarer: