mandag den 22. maj 2017

Løgumkloster stævne 2017

Fredag over middag kom Marianne og Bent for at hente mig og hundene. Der kan være meget i en Citroen jumper. nemlig 3 mennesker, 11 hunde og oppakning, det er bare et spørgsmål om pakning, og det er Bent god til. 
Vi drog afsted mod Løgumkloster DcH, hvor vi skulle til stævne hele weekenden. 
Mine hunde og jeg skulle bo i hytte med Maiken og hendes to hunde. Om morgen og eftermiddagen, gik jeg ind på pladsen med de hunde som ikke skulle løbe, Maiken kørte i bil med dem der skulle i konkurrence. 
Turen på gåben tager ca 15 min :-) En hyggelig tur igennem Løgumkloster. 
Lørdagens løb var ok, små fejl over alt, og dog endte Zoom med en 3 plads i spring klasse 1 :-)


Søndagen blev en anelse bedre med hensyn til resultaterne, Uha blev nr 2 i spring åben og Zoomi nr 5 i spring åben, begge fejlfri:-) 
Desuden blev Zoomi nr 3 i spring klasse 1


Uha og Zoomi med deres præmier 
Selvfølgelig løber jeg efter resultater, ellers kunne man ligeså godt lade vær med at stille op. Men sommetider må man også trække vejret og tænke over hvad man forventer, og hvorfor. 
Og til tider kan det være temmelig belastende at høre om, nej nu fik jeg ikke en DM udtagelse eller  en oprykningsping, dumme hund osv. 
Istedet for at tænke ok jeg fik ikke en pind, en udtagelse eller bare et fejlfrit løb, men jeg havde nogen sindsyge gode momenter, Jo jo hunden fejlede måske, var det min egen skyld, måske stod jeg ikke rigtigt. Eller jeg kaldte for tidelig, Det skal hunden jo ikke klandres for. 
Og når man selv ved hvor stor ens egen trænings indsats er, så kan det blive belastende at høre, så snart man kommer ud fra et løb, nej hvor var det synd at I fejlede. Selvfølgelig er det træls (på godt jysk) når hunden river en pind i et ellers fejlfrit løb, men jeg kan nu godt glæder mig over det løb alligevel. Vi har alle sammen vores egne mål og målsætninger, Mine er ikke at skulle løbe fejlfrit, eller komme til DM for alt i verden, men mine er at jeg og mine hunde prøver at løse de forskellige løb sammen, og sommetider lykkes det og andre tider lykkes det ikke. Uanset hvad, så elsker jeg mine hunde, og nyder at løbe med dem. Og nu vil jeg nyde de næste mange weekender hjemme, da jeg ikke har planer om flere konkurrencer foreløbig. Jeg og mine hunde trænger til ro. 

Ingen kommentarer: