søndag den 15. januar 2017

Lamu og Uha hvalpedag

Så kom dagen hvor jeg skulle hente Lamu hjem. Onsdag blev en laaaang dag. Kørte afsted kl 0430 om morgen og var hjemme kl 0015 om natten. 

Men Lamu tog alt i stiv pote. Først hentede hun mig i lufthavnen sammen med Francesca, og derefter hjem til resten af flokken, vi ventede et par timer, så tog vi atter afsted til lufthavnen. 
Her skulle Lamu og jeg tjekke ind, det hele gik smurt, men godt Francesca var med. Italiensk er ikke mit sprog :-)
Ombord på flyveren, fik Lamu og jeg 3 sædder at boltre os på, og vi sad bagerst i flyvet, og nok 10 rækker frem var der ingen passagere, skøn flyvetur. :-)

Lamu syntes ikke starten var så god og heller ikke landingen, jeg må også indrømme at landingen var heller ikke min farvorit, da det blæste den del. 
Men ankommet i lufthaven i København susede vi afsted ned til toget, kom med ind til Hovedbanegården, og her fik hun tisset, så over i næste tog mod Ringsted. :-)
Dygtige pige hun sov bare. 
På Ringsted station blev vi mødt af Maiken, Tweety og Izmoo. dejlig velkomst. 
Klokken meget sent om natten kom vi hjem til huset, her blev Lamu så mødt af en flok glade hunde, og tja hun tog også det i stiv pote, billederne her er fra første nat. 



Dagen efter var vi en tur ved dyrlæge for at blive tjekket, og helt igennem en sund og rask lille hund, Turen gik så ud forbi Marianne Qwist som lige skulle hilse på den nye dansker :)
Alt dette tog Lamu så stille og rolig, og tja rolig er hun ikke ligefrem, hun er total crazy, sjov, fræk, og meget livsbekræftende, hold nu op et godt sind og væsen hun har, glæder mig så meget til at følge hende. Og er helt sikker på hun bliver en fantastisk hund. 
Fredagen gik med at vi lige tog til træning i Ringsted hallen, og senere kom Leila og Karlo. Karlo og Lamu blev hurtig bedste venner, men han er nu også en total lækker fyr 
Karlo


Lørdag stod så på Uha hvalpedag.
Atter kom Uha/Mason 4 skønne hanhvalpe, som dog nu ikke er hvalpe mere, men voksne hunde,
2 år og 4 mdr
Fra venstre Spencer, Tobee, Uha, Zoomi og Tweety.
Det er fantastisk at I altid stiller op, kommer med godt humør, og dejlige hunde, Åhhhhh jeg kan ikke takke jer nok for det. 

Men Uha sidste kuld altså Uha/Carson
fra venstre Karlo, Izmoo, Madu, Uha og Sonya
6 mdr
Ville også med, og selvfølgelig skulle de det. Desværre blev Kirsten syg, så Trille kom ikke, og Sofia og Betty bor ganske langt her fra. 

Men også her, hvor er det dejligt at se disse skønne hvalpe, og hvor de dog ligner deres mor, jeg vil også takke jer tusinde gange for at I ville komme og gøre det til en fantastisk god og dejlig dag. 
Spencer og Uha

Vi fik trænet en del, jeg havde booket Jannie, som er rigtig god til at finde ud af hvad vi hver især kan. Jeg har kun hørt positive udmeldinger fra hvor en god dag alle har haft, jeg selv havde jo to hunde med, og havde det så godt. 

Alle har sagt at de gerne vil have at vi gør det igen, så det må vi jo gøre, jeg er ihvertfald også med på den. 
Tak alle Uha hvalpe og ejere
Lørdag aften, kom Marianne og Bent de skulle lige hilse og se Lamu inden hun tog med Maiken til Silkeborg. Så dagen sluttede i rigtig godt selvskab med masser af grin. Søndag formiddag tog Leila og Karlo afsted og en lille time senere Maiken, Tweety og Lamu. 
Lamu var lige ude og lege med Izmoo, de to piger er blevet bedste venner. Er sikker på at Izmoo vil savne hende. 
De to kunne finde på mange sjove ting sammen
Her på solvognen 


Ind under ting ude i haven


Uha står og tænker om de små da aldrig bliver voksen :-)
Nå men Lamu tog til Silkeborg, lidt mærkeligt, for hun faldt så godt ind i flokken, og hun var godt nok hurtig min lille hund, men ser hende snart igen. og det glæder jeg mig til.
Alt i alt nogen rigtig dejlige dage, med en masser af gode mennesker omkring mig. Jeg føler mig prævelgieret  over at have så mange gode venner. Glæder mig til at møde jer alle rundt om i landet igen.

Ingen kommentarer: