mandag den 27. april 2015

Udstillings weekend i Roskilde.

Så blev det endelig weekend igen, og denne gang skulle den stå i udstillings tegn. Maiken med Tweety skulle komme her over og udstille ham begge dage. Sammen med sig havde hun Leila, som skulle på rigtig tøsetur, og det blev det, tror vi alle grinede så meget at vi fik ondt i maverne :-) 
Lørdagens udstilling foregik i fin solskin, Jeg skulle gå med Tweety, Tweety fik en SL og bedste han hvalp, så skulle Tweety op mod bedste tæve hvalp, og der tabte Tweety, men må nok sige at det er trist at tabe til en der næsten ikke tør gå. Nå men pyt, vi ved at vores er bedre. Smukke fyr som står så flot. 


Tweety fik en fin rosette af Maiken om lørdagen, og en af mig om søndagen :-)


Total hygge, mens havde jeg også lige været inde med Mona´s Tuci og om ikke også Tuci blev bedst i racen med cert og c.a.c.i.b


Så skulle smukke Uha udstilles, og tja og der røg kæden lige af. Den selv samme dommer gav Uha en very good, og tro det eller ej, Uha havde for korte ben. Nu var det ikke fordi hun var lille i forhold til de andre tæver, men han kunne bare ikke lide hende, Nu skal det også siges at Uha bare står, hun flytter ikke på sig, hun ser glad ud, hun løber godt, og hun løber glad afsted, STOR FEJL.......
Hun skal være nervøs, ikke stå stille selv i åben klasse hvor man skulle mene de havde udstillet før, hun skal løbe som om hun gerne vil hen i sit bur, hvor hun jo nok er vant til at være. 
Ej hvor bliver jeg harm når jeg ser det. vi prøver at sige at sheltien kan være lidt reserveret og nervøs, men behøver den at være det ???????? Nej mine er ikke, Selvfølgelig er det trist at få en very good når  man ved ens hund er bedre end til det, men at stå og se de små nervøse hunde få exc med ck og det hele, så knækker filmen hos mig. Var lige ved at sige at jeg ikke gad om søndagen. 

 Da vi kom hjem og havde sundet os lidt, kørte Mona, Maiken, Leila og jeg ud til Marianne og Bent, for at hygge resten af aften, vi fik god mad, god vin, og en masse hyggesnak, og rigtig megen grin :-) Tak for en god aften. 

Søndag kørte vi tidlig til Roskilde vi skulle op som de første på dagen.. Det regnede yeaha hvor er det hyggeligt, nå men der kan være mange hunde og mennesker inde i et telt :-) Vi havde lokket Jannie til udstilling, da jeg selv skulle have Zoomi med. Så Jannie fik lige en hurtig briefing i hvordan Tweety skulle vises frem, og det gjorde hun så godt Tweety fik et SL og blev nr 4 af hvalpene :-) SEJT  

Her står og sidder de 3 brødre Zoomi, Tobee og Tweety

Næste hund i rækken var Zoomi, Han ligner meget sin mor, når nu står jeg her, og nu løber jeg her :-) Dygtig lille fyr, Zoomi fik SL blev bedste han hvalp og blev bedste hvalp og skulle også i den store ring :-)

Her er det Tobee der er oppe, og Sanne har gjort så meget for at han skulle løbe fint, og det har ihvertfald hjulpet. Tobee fik et SL og blev nr. 2 hvalp :-) SEJT
Tobee med sin fine rosette


Det er skønt at se ens hvalpe på udstilling og alle 3 har fået nogen rigtige gode kritiker, Og jeg er mega stolt af dem alle :-)
Og som sædvanlig skal man da have et familie foto når vi samles. 
fra venstre Chip som er far til Uha og morfar til hvalpene, så er der Uha, Tweety, Zoomi og Tobee. Tak alle sammen for at få dette fantastiske billede.
Jeg var også inde med Fanta, Marianne hund, og han fik Exc med CK og blev bedste junior, og kvalificerede sig hermed til Crufts 2016 og han blev nr 4 af alle hanner.  Tak for lån af ham Marianne han er dejlig at gå med. 

Så skulle vi se om Uha ben var blevet længere, Maiken havde siddet og trukket i dem i løbet af aften og natten, og wupti det hjalp :-)
Uha elsker at udstille, og hun står når jeg står stille, ej hvor er hun dejlig. 

Og det syntes dommeren også, Uha fik Exc med CK og blev bedst i åben klasse, så skulle hun op mod alle tæver, og om ikke hun blev placeret som nr 2 tæve. og det bedste var at tæven før os, var champion og derfor fik Uha både
 cert og c.a.c.i.b
Og sikke en masse råben og skrigen fra ringsiden, tak alle for en god støtte :-) Er sikker på alle holdt vejret ligesom jeg selv gjorder :-)


Så ventede vi ellers på at skulle i den store ring, jeg var i kontakt med Johanna om det var nødvendigt eller ej. Egentligt gider man ikke, men på den anden side, så er det jo en vis reklame af vise sin hund frem. Og lidt ekstra når det er ens egen opdræt. Så vi blev i regnen :-)
Maiken kom med et håndklæde inden dommeren kom, nej hvor hyggelig :-) 
Men det sjove eller hvad det nu er, når så dommeren kommer, og dårlig nok gider kigge på ens hund, så føler man sig alligevel lidt flad. 
 

Men inde i den store ring kom vi og Zoomi viste sig fra den gode side, også selv om han var stjerne træt. Vi kom da en tur rundt, folk så da min skønne sheltie, og hvad mere kan vi forlange, Dommeren kunne ikke lide Zoomi og vi røg ud igen :-) Men ja nu har vi vist fanen :-)

Her dagen efter, sidder jeg og tænker over weekenden, over hvor mærkelig udstilling kan være, over hvor mange gode og dejlige mennesker jeg kender, Og hvor glad jeg er for mine hunde, og alle mine hvalpekøbere, som elsker de hunde de har fået fra mig. Tusinde tak alle sammen.
Her er Zoomi så med sine to fine rosetter :-)

Uha fik også 2 hvor der stod cert og c.a.c.i.b på ( det var nogen man skulle købe :-) )

Søn og mor,


Ingen kommentarer: