tirsdag den 15. april 2014

Livi er blevet unghundemental beskrevet.

Denne lille hvalp, er nu blevet så gammel at hun skulle til en unghunde mental beskrivelse.
Det var vi så her i weekenden,.

Det er altid sjovt at se hvordan hundene reagere, især når de altid går i en flok. Livi var faktisk rigtig god, hun gik selvfølgelig med testlederen, hun legede helt vildt med os. 
Da vi kom til jagten så startede hun, men i første forsøg gad hun ikke løbe efter kluden, i andet forsøg løb hun ud efter den, men gad den alligevel ikke og løb så ud til den person der trækker i snoren :-)
Så skulle hun stå stille i 3 min. det er godt nok laaaaang tid. Men Livi gjorde det så flot.
Så kom min ven kedeldragten, jeg har i den tid jeg har haft hunde til beskrivelse altid skulle snakke med den, Livi var egentlig ikke bange for den, hun kiggede, og gik sin vej, men gå hen til den ville hun ikke. Så atter måtte jeg snakke med den blå kedeldragt. Livi syntes jeg var mærkelig.
Men hun var dog ikke bange for den.
Så kom vi til kæden der bliver trukket over en plade, Livi gik et par skridt væk, og gik så hen til den og gik endda over pladen :-) Dygtige hund :-)

Spøgelserne var sjovt, først så hun dem ikke, så kom det højre for tæt, og hun måtte begynde at gø. Tilsidst gik hun dog om bag ved mig, nu måtte jeg tage over :-) Jeg gik ud til højre spøgelse, og Livi fandt selv ud af at det jo bare var et menneske :-) Så lagde hun 2 og 2 sammen, og styrtede hen til det venstre spøgelse, for det måtte jo også være et menneske :-) Hun kan nu få smilet frem i en den hund :-)

Tilsidst skulle vi lege mens der blev skudt, tja enten var hun døv eller også var hun bare optaget af leg med mig. hun reagerede ikke på de to skud. Så skulle vi stå stille og atter kom der 2 skud, Livi ikke så meget som lukkede øjenene hun stod bare og kiggede :-)

Hun er en sej hund, jeg elsker simpelthen den hund, hun gør mange sjovt ting, hun har en personlighed, som ikke mange af hundene har, Og uanset hvordan testen var gået, så er hun stadigvæk den bedste groenendael :-)
Nu kan vi begynde at tænke på et par prøver som hun skal have :-)

Ingen kommentarer: