fredag den 7. februar 2014

Active Aya Of Dark Brightness 10 år

For 10 år siden blev denne dejlige groenendael født:-) Jeg var så heldig at kunne komme i betragtning til en lækker tæve nede fra Holland hos Angel som har Dark Brightness. 
8 uger efter kom denne dejlige lille hvalp hjem til Danmark, og hun blev en helt igennem fantastisk hund. 

Aya 8 uger

Hun ser så vis ud .-)

Dagen kom hvor vi fik vores første store titel nemlig Dansk rally champion, jeg husker det som var det i går :-)

Aya og mig.-)

Til rally prøve, hun har altid været så opmærksom på mig :-)

Agility var Aya helt store lidenskab, hun var så glad for at komme ud på en bane, der var mange disk, men Aya og jeg har altid haft det så sjovt, uanset resultater. 
hun har opnået et par certer, dog først i en sen alder, så hun kan ikke følge de hurtige hunde mere, hun har været med til adskillelige Dm både i DcH og DKK, samt hun har været til EO. 
Placeret ret godt som året all round hund og årets agility hund i DKK i 2012

Der var altid fart over Aya. 

Felter var ikke altid noget Aya nåede at ramme, men her kan man da se hun har det i flot stil .-)

Aya elsker også at være hygge hund, hjemme hund og gå tur hund. Her er hun sammen med Livi
Det var fantastisk at kunne få sådan en dejlig hund, hun har oplevet meget i hendes 10 årige liv, der har været en del hunde igennem hendes liv, hun har været så god til de små sheltie hvalpe, og genneralt de andre hunde der har været hjemme hos mig. Hun har ikke været den store menneske hund, men dem hun har taget ind i sit hjerte de er der endnu, og dem elsker hun :-)
Aya er ved at være gammel, hun er slidt og jeg frygter den dag jeg må tage afsked med hende, men indtil det sker så nyder jeg den dejlige groenendael fra Holland .-)

Ingen kommentarer: