lørdag den 25. januar 2014

Vinter og sure opstød

Atter weekend, og en kold en af slagsen. Men så er det godt man har brændeovn, Der er kamp om pladsen tæt på brændeovnen, og indtil videre har Woogi vundet kampen mod Joy :-)

Hundene nyder at være ude, især de unge :-)

Og Carson han nyder også at være udenfor :-)

Nå men så til lidt sure opstød. 
Eller jeg kan også stille det op som spørgsmål og svar.
-Hvorfor er du ikke ude til konkurrence ?
Svar: Fordi jeg ikke har haft nogen hund til det ! Woogi  har haft ondt i hendes ben og da hun endelig var klar, så skal hun jo også først i form igen. Aya er blevet gammel og kan ikke mere ( eller nærmere sagt jeg syntes det er synd, hun skal løbe når hun så senere har ondt når hun skal rejse sig ) og Uha ja hun skal jo først lige nå at blive 18 mdr ( og dermed ikke sikkert, at jeg syntes hun er klar ) og det er vel også min egen beslutning om hvornår hun starter og ikke andres.
-Der må da også være en anden grund ?
Ja jeg har selv gået og haft ondt i mine acillesenere og da jeg har et arbejde hvor jeg skal gå meget, så har jeg måtte begrænse mig lidt, da det jo er arbejdet jeg lever af og ikke agility. 
-Andre ting folk siger!
De ser mig ikke til træning, nej men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke træner, jeg kan jo altså godt selv, det har jeg jo bevist mange gange, og jeg behøver jo heller ikke fortælle alle alt. 
Pludselig går der rygter om at Livi er syg ? øhhhh ok, det er så ikke noget jeg ved noget om.
Nej hvor er jeg TRÆT af at folk skal gå rundt og sige en masse til mine venner, tag dog tlf og ring eller skriv til mig og spørg mig, istedet for mine venner, de som er mine rigtige venner siger heldigvis ikke noget, men derved opstår der jo også hurtigt rygter, og jeg gider ikke høre sådan noget bag min ryg.

Jeg stiller ikke op i konkurrence fordi jeg også er blevet lidt træt af det, og det er vel en ærlig sag, jeg er begyndt med noget andet med Livi, er det nu også forkert, bare fordi jeg ikke gider agility med hende, nej vel, jeg lever da i et frit land og kan gøre hvad jeg vil og hvor jeg vil. Fordi jeg ikke går ud så meget er da ikke ensbetydende med at jeg ikke gider snakke med dem som går ud, eller det tror de måske.

Men derud over har jeg og alle hundene og katten det godt, vi nyder de weekender hvor jeg kan gå en lang tur med dem, og være sammen med dem, jeg leger med dem, og hygger om dem, og det kan jeg gøre med alle 6 hvor jeg jo ikke er afsted hele tiden, er sikker på at de alle nyder jeg er hjemme hos dem.

Ingen kommentarer: