søndag den 3. marts 2019

Offentligt eller ikke.

Sjovt som ting sker hurtigt. Sommetider hurtigere end man kan taste, eller slå op.
Ved også når man slå noget op, så er det offentligt, om det så gælder på FB, Twitter, hjemmeside eller blog.
Det sker at jeg på min hjemmeside, ændre noget, dog skriver jeg ikke under nyheder, at jeg har ændret noget. Og sommetider skal man rulle for at finde nyhederne. Sommetider lægger jeg noget op, som så måske bliver rettet, eller ændret. Og sommetider sletter jeg ting jeg har lagt op.
Sommetider gør jeg det sent, og dermed ikke helt færdig, og ja det er offentlig når det lægger på ens hjemmeside, men når man så bliver kimet ned få timer senere om hvor fantastisk det hele er, så bliver man godt nok noget chokeret. Og ja dummeslag til mig selv, jeg ved jo godt at når man lægger noget op i det offentlige, så må man enten tage de hug eller bare skynde sig, at fortælle andre om ens planer, så de ikke høre det af omveje.
Alt det er sket et par gange for mig, her på det sidste,

Nå men som sagt så har jeg jo nogen planer, det ene er, at jeg selvfølgelig har hvalpeplaner. Første kuld i år bliver forhåbentlig på Izmoo, og i efteråret/vinter Lamu. Izmoo har jeg hele tiden haft samme plan, som sidste år, hvor der ikke kom hvalpe, nemlig med Kalle fra Sverige. Kalle er en sød lækker sort hvid han, som har alle sundhedsoplysninger, og han løber agility klasse 3. Så er der Lamu og med hende har det været lidt frem og tilbage. Og jeg glæder mig helt vildt til denne kombination. Det bliver nemlig Scoop. "Pieya’s Sum-It-Up Scoop" Scoop har jeg set, siden han var en lille hvalp, Jeg har fulgt ham igennem årene, og jeg syntes han er en perfekt hund. Han har alt det jeg gerne vil have. Jeg har snakket en del med Scoop opdrætter og selvfølgelig også Scoop ejere. Og vi glæder os vist alle, til at se hvad der kommer ud af det. Scoop har alle sundhedsooplysninger, og han løber agility klasse 2. 
Er man interesseret i en hvalp efter disse skønne hunde så send mig en mail. 
Dog skal siges at ved Lamu/Scoop kuld, så vil hvalpene kun blive solgt til aktive hundefolk, Og det fordi jeg har set hvordan Lamu første kuld er, og det er absolut ikke sofa hunde. 
Og eller se mere om dem inde på min hjemmeside. www.kennelfoula.dk

Det næste er nok lidt svære at skrive om og for nogen måske også svært at forstå hvorfor

Men jeg har i den sidste måned ikke haft Waboo hjemme, hun har været over ved nogen gode venner på fyn, som i øvrigt har en lækker tervueren tæve. 

Hvor skal jeg starte ?

Waboo har altid været drømme hunden, hun er sød, lækker, fræk og dejlig, hun har det mest fantastiske temperament. Og jeg elsker hende. Men....

Hun har været enorm hård over for sheltierne, ikke ondt ment, ikke aggressiv, men hård.
Hun har flere gange haft fat i både Zoomi og Izmoo, sådan hen over ryggen. Zoomi har op til flere gange måtte blive rettet på det grundlag.
 Når de skulle ud i haven, så løb Waboo ud og ventede på de små, ikke for at løbe med dem, men for at tage fat i dem, meget voldsomt. 
Hun vidste ikke hvor store hendes kræfter var overfor de små. 
Selv Livi begyndte ikke at ville ud i haven sammen med Waboo, for da jeg holdt de små inde, måtte Livi stå model. Og selv Livi satte sig ikke i respekt. 
Når de var helt ude på marken for at lege, var Livi holdt op med at løbe med rundt, først tænkte jeg hun var syg, men det var hun ikke, hun ville bare ikke jorders. 
Jeg har prøvet alt, som i alt. og intet hjalp, 
Jeg har grædt, og grædt, og de bedste venner har hjulpet mig igennem det her. Til sidst så jeg ikke anden udvej end at Waboo skulle prøve at være væk her fra. Så Birthe og Steffen var friske på at prøve hende. Og lige fra første øjeblik var det kærlighed. 
Jeg har fået de mest fantastiske videoer, billeder og opdateringer. 
Og her hjemme, er der atter blevet roligt, Livi er begyndt at lege med de små, og de små tør løbe ud i haven uden problemer. Indenfor er der også sket store forskel, her er bare roligt, selv med en 5 mdr hvalp. Flokken blevet mere rolig og harmonisk igen. Også selv om savnet for mig er stort, er det helt klart det bedste der er sket. 
Jeg har kun fortalt meget få venner om min beslutning, og heldigvis støtter de helt op omkring mig, og det takker jeg jer for, I er der bare for mig. 
Og jeg ved at jeg gør det bedste for Waboo, for de andre hunde, og for mig. 
Jeg har holdt det hemmeligt, for jeg skulle se hvordan det hele forløb, og dejligt at mine venner ikke har sagt det til nogen. Og at jeg selv kan komme med den besked. 
Jeg skulle selv lige være klar til at fortælle om det. 
Det er en beslutning jeg alene har taget, og håber at folk respektere det, eller skal de bare tie. Ingen behøver at ringe til mig, for at sige det ene eller andet. Det har jeg ikke brug for. Jeg har brug for at komme videre, da det ikke har været en nem beslutning. og nu vil jeg bare være sammen med de andre hunde, og nyde dem og roen. 
Waboo med sin bedste veninde Ibi


Ingen kommentarer: