mandag den 1. maj 2017

Udstilling i Roskilde

Så kom weekenden, hvor huset atter blev fyldt af hunde og mennesker, denne gang var det Maiken med Tweety og Lamu samt Leila med Karlo og Tristan. 
Planen var hygge på høj plan, og klargøring af Uha, Izmoo og Karlo da de skulle på udstilling i Roskilde og søndagen. 
Fredag blev Uha vasket og de andre klippet og børstet, Lørdag morgen blev Karlo og Izmoo vasket og blowet, Senere på dagen havde vi booket Ringsted agility hallen, og afsted i Leila lille bil 3 mennesker og 7 hunde :-) Planlægning og placering af mennesker og hunde, så kan alt lade sig gøre. 
Træningen gik fint, først med de gamle Zoomi, Tweety, Uha og Tristan, så med de små Karlo, Izmoo og Lamu, Karlo og Lamu havde en fest hold nu op de besøgte hinanden mange gange :-) :-) 
Her et billede af Uha, Karlo og Izmoo

Uha og Karlo

Hvor var det dejligt at se Lamu igen, hun er bare så glad, hopper ind i min flok, som om hun har boet her hele livet, hun syntes dog det var lidt mærkelig at den ene blå pludselig var blevet til 2 :-)

Hvad skal vi lave siger Lamu ?

Hjemme igen var det ikke sjovt at være blå, de blev lukket ude i haven, ( de 3 andre der var gjort ren, måtte ikke komme der ud ) Så hvad skal man så finde på siger de to blå fyre, andet end at ligge og kigge 

Min lille smukke Izmoo.

Søndag stod vi tidlig op, og afsted mod Roskilde med 5 hunde denne gang, Det var Izmoo, Karlo, Uha, Lamu og Tristan. Tristan og Leila skulle op i rally. 
Og som nok alle ved, elsker jeg at være opdrætter, elsker når mine hvalpe komme der hen hvor jeg befinder mig, og Roskilde var ingen undtagelse For Sanne kom forbi med Tobee og Mo Og selvfølgelig måtte vi lige have et billede af Tobee og Uha. Tusinde tak for det Sanne, Tobee er blevet en meget smuk hund, hold nu op han er blevet voksen at se på. SMUK, SMUK, SMUK.
Tobee og mor Uha

Så kom vi til det alvorlige. Karlo var den første der skulle i ringen, han var så dygtig, han gik som han skulle, han stod som han skulle og selvfølgelig vandt han junior klassen :-) 

Han fik Excellent Placering 1med  CK og blev 4.bedste han hund. og crufts 2018 udtagelse :-) Kritikken var;10 months, masculine, excellent type, size and proportions, masculine head and
expression, a bit high stop and scull could be flatter, excellent ears and, eyes, well constructed, with good lay back of shoulder and excellent angulations, well develouped body for age, moves freely and efficiently whenhe is focust, excellent coat and color.


Så blev det Izmoo tur i ringen. Og tja, jeg ved at vi med sort hvide hunde har et problem, nemlig at dommerne ikke altid syntes om dem, og denne gang var det ikke nogen undtagelse. 
Hendes bedømmelse var Very good. og kritikken var; 10 months, excellent size and proportions, very good breed type, strong head but with feminin expression, flat scull, excellent ears, a bit smal eyes,
sissor bite, well carried neck of good length, excellent shoulder, good angulations both ends, short croupe and high placed tailset, i would like her movement to be more flowing and effortless, excellent coat and color

Men pyt, Izmoo er min smukke, smukke lille pige, det kan ingen dommer tage fra hende. 

Så til sidst skulle Uha op, var nu spændt på hvad hendes bedømmelse ville være, for egentlig ser alle 3 hunde meget ens ud. 
Uha fik excellent og blev 2 bedste i åben klasse.hendes kritik var : 4½ years, substansful bitch, good size and proportions, strong head but with feminin expression, head planes could be more parallel, sissor bite, almond eyes, correct ears, short neck, open front angulation, excellent rear
angulation, strong bones, good feet, well develouped body, short croupe and rather hige tail set, but she carries her tail well, excellent coat and color

Uha er og bliver smuk, og noget af det mine hunde kan, så er det at fremvise sig, de står stille, jeg skal ikke rører ved dem,, de bevæger sig når de skal. Mens andre er bange og vil ikke vises frem. 
Jeg gør en del ud af at mine hunde er vasket, klippet og ser rigtig godt ud, da det jo er et show, Og jeg bliver rystet gang på gang, når jeg sidder og kigger på hunde der kommer, der hverken er klippet eller børstet. Hvorfor gør man ikke bare lidt ud af det, man betaler 365 kr for at blive bedømt, Hvis man som menneske stiller op til miss univers eller noget, så går man også i bad, og bliver smukkeseret. Det er da vel lidt det samme. 
Og som nogen i agility verden den ene gang skrev at rønnebærene var sure, tja så er det også sådan i udstillingsverden. Sommetider skal man måske bare holde sin mund, og lade vær med at sige noget. Faktisk kan en kommentar blive for meget, og egentlig sårer nogen. Husk på at uanset hvad dommeren eller andre mener om jeres hunde, så er det de bedste man er kommet med,og de bedste man tager hjem med. 
Tak for en hyggelig weekend i to tøser og alle hunde. Glæder mig til næste weekend som står på agility sammen med Marianne og hundene :-) Tøsetur here we come :-) 

Ingen kommentarer: